• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen

Mambonr6

Detailing rookie
1 apr 2017
1
2
46
Goedemiddag, ik heb alcoa velgen onder mn vrachtwagen en aanhanger en die zitten onder de witte vlekken. Hoe kan ik dat verwijderen ? Mn tank heeft het zelfde probleem. Zijn geen dura bright velgen. Heb het al met schuursponsjes geprobeerd maar daar krijg ik het niet mee weg. Ik poets met white diamond
IMG-20170730-WA0027.jpg
IMG-20170730-WA0024.jpg
IMG-20170730-WA0027.jpg IMG-20170730-WA0024.jpg
 
Belgom alu is hier perfect voor. Ik zou wel een cone of lappencone op een boormachine zetten, zo kan je iniedergeval wat sneller centimeters maken.

Naar mijn weten zijn alcoa velgen helemaal kaal, dus zonder blanke lak.

Succes met poetsen iniedergeval, je zult er een paar dagen mee bezig zijn. Zijn beste velgen! (22.5inch) mocht je er helemaal klaar mee zijn zou ik ze minimaal in een velgenwax zetten, maar het mooiste is een coating zoals gyeon rim. Anders blijf je bezig. Mooiste was natuurlijk meteen van nieuw af aan een coating erop.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Ben ik er echt tegen?? Ik heb alleen ooit zon fusso potje in mn handen gehad. Verder ben ik juist lyrisch over japanse producten :D

Ook deze zal wel lekker ruiken... ik ruik hier nog steeds de Dark Coat, die ik alleen op de achterkant heb gesmeerd.:triumph:
 
Die witte spikels is corrosie van het aluminium. Komt vermoedelijk door steenslag.
Dit zou je inderdaad moeten polijsten met een product voor aluminium. Het genoemde Belgom bijvoorbeeld, maar bij Carclean verkopen ze ook een product van Mothers voor aluminium. En dan maar polijsten. En polijsten. En polijsten.
Het zal wel verschrikkelijk mooi kunnen worden!
Daarna inderdaad beschermen met een Wheelwax of beter nog een coating voor de duurzaamheid van al je werk.
 
Nog even een aanvulling. Ik ken het product White Diamond Metal Polish niet, maar lees dat het ook een bescherming biedt. Mogelijk werkt het product zeer goed, maar in de regel doe je met een product met twee functionaliteiten een concessie aan de werking van beide componenten.
Daarnaast lees ik dat het product niet-schurend is. Ik zou juist voor een wel schurend product kiezen in dit geval.
Laatste aanpassing. Ik zit hier te klooien met en mobieltje.... Een lappenschijf is misschien ook een idee met polijsten pasta.

Succes en laat de mooie foto's maar komen...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Stippie