• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgenkwast

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.383
193
Utrecht
Ik ben op zoek naar een nieuwe kwast voor de velgen. De afgelopen jaren heb ik deze gebruikt (en die houden het bijzonder lang vol kan ik zeggen), maar ik wil toch kijken of er nog iets beters te krijgen is. Toevallig zag ik dat deze nieuw is in het assortiment, en dat leek me wel wat omdat deze wat zachtere en langere haren schijnt te hebben.

Heeft iemand de nieuwe kwast al geprobeerd? Of is er een andere kwast die goed is?

Ik hoor het graag!
 
Niet detailing-related, maar ik heb al een tijd kwasten van de Action! :p Lange, zachte haren, lange steel en de mantel is omwikkeld met een soort zacht touw.

Ik wilde voor de mooiigheid wel verschillende kwasten bestellen zoals die van Valet Pro of de Dodo-kwasten. :D
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
@Aficior Daar heb je helemaal gelijk in. Mijn ervaring is dat de reguliere kwasten snel kapot gaan als je ze echt in de hoekjes en boutgaten gaat duwen. Daar is deze kwast perfect voor.
Ook voor motorruimte en andere moeilijke bereikbare plekken waar een stuggere kwast van pas komt.
 
Dank voor de suggesties. Die van ValetPro gebruik ik ook al jaren met allerlei velgenreinigers voor de velgen en die is niet helemaal heel meer, maar hij werkt nog goed, dus dat is een goede 'budget'kwast.

Ik vind de haren alleen wat stug en hard op die van ValetPro, dus ik zoek er eigenlijk eentje die hele zachte haren heeft, maar dat is bij die van autoglym dus niet echt het geval?
 
Die ik nu heb heeft varkenshaar volgens mij. Ik heb nooit getest of het krassen maakt, maar mijn gevoel zegt dat dat goed mogelijk is als je best doet.
 
Ik heb die van dodojuice en het groene plastieken behuizing is vrij snel stuk. De valet pro is in dat opzicht een pak beter aangezien deze uit 1 geheel is
 
Ik hou het ook bij de Valet Pro borstels, kosten niet echt zoveel en gaan een tijdje mee. De dikkere is voor de velgen de dunnere gebruik ik voor het interieur. Budget kwastjes van de Action oid voor de motorruimte.
Vind de Autoglym wel behoorlijk aan de prijzige kant pfew
Had nog niet gezien dat er nieuwe beschikbaar waren van Valet Pro

@spoonbe bedankt voor de tip, was van plan om deze eens uit te testen
 
Ook de Autoglym heeft een soort van nylon haren denk ik, maar ze zijn vooral duidelijk dikker en stugger dan van een schilderskwast.