• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgenreiniger voor de wekelijkse wasbeurt, wax veilig.

Blacklight

Detailing addict
19 sep 2013
48
65
Dag iedereen,

Ik ben er even uit geweest maar heb opnieuw tijd om de auto deftig te onderhouden. Ik heb ondertussen een nieuwe velgenreiniger nodig en zag op de webshop dat er hééél wat producten bijgekomen zijn.

Mijn velgen zitten in de PB wheel sealant (die pot raakt echt nooit op...) dus ik heb een reiniger nodig die veilig is op voor de levensduur van deze wax. Vroeger gebruikte ik de imperial wheel cleaner van AF.

Ik zie dat er nu heel wat meer producten zijn, ook goedkopere producten en enkele voordeelverpakkingen (ik doe ook andere auto's). De producten met ijzerverwijderaar heb ik denk ik niet echt nodig voor een gewone wasbeurt. Non ferro heb ik staan voor als het eens nodig is.

Wat zijn de nieuwe aanraders?

Revolution wheel soap van AF? Lijkt me wel iets, maar meer werk dan iets dat je kan opspuiten.
Sonax extreme? Was veilig of beetje 'overkill' voor gewone wasbeurt. En is de 5 liter verpakking 'plus' hetzelfde product?
Wat met de 'goedkopere' merken die nu ook op carlean verkocht worden?
 
Als de velgen goed beschermd zijn, dan volstaat het restant sop waarmee je de auto hebt gewassen, dan heb je echt geen (zure) velgenreiniger nodig o.i.d.

Mocht je toch iets nodig hebben, dan kun je een zuurvrije velgenreiniger overwegen. Als je ook andere auto's doet waarvan de velgen nog nooit een sopje hebben gezien en zo zwart als kool zijn, dan heb je toch iets nodig met meer bite, dan zul je wel een zure velgenreiniger nodig hebben.

Misschien een idee om 2 kleine(ere) verpakkingen aan te schaffen en hiermee een beetje experimenteren?
 
Ik gebruik (bijna) altijd een zure velgenreiniger (Meguiars Wheel Brigthener) als prewash voor de velgen. Daarna is bijna alle remstof verwijderd dus loop je bij het borstelen van de velgen een minimaal risico op krassen doordat er vuil tussen borstel/kwast/mitt en de lak komt.

De pH-waarde daarvan is 5,5, dus niet extreem zuur en in mijn ervaring is daarmee ook niet gelijk de Poorboys Wheel Sealant verdwenen.

Hierbij een video van mij waarin ik het test:

 
  • Leuk
Reactions: StijnV
meestal autofinesse imperial opspuiten
klein dopje autofinesse revolution in de emmer en los gaan
dagdagelijkse auto's zijn ook met de wheel sealant gedaan.
de hobbyauto is voorzien van gyeon rim, daar volstond de eerste wasbeurt om om de imperial te nevelen en af te spuiten met de tuinslang
 
@M3fan Tsja, wat is nodig? Net als met de rest van de auto wil ik dat de lak van de velgen zo schoon mogelijk is voordat ik eraan zit. Dus ja, natuurlijk kan je de velgen ook schoon krijgen zonder een velgenreiniger. Met MWB werk ik sneller en beter, en de prijs is zo laag dat dat ook geen reden is om het niet te gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan