• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgenreiniger?

madtraxx

Detailing rookie
11 aug 2008
520
0
Welke velgenreiniger is het beste in grootverpakking? De meguiars consumenten verpakking is namelijk 2x een auto met 18" doen en de verpakking is leeg. Ik heb gekeken voor de WheelBrightener maar las her en der dat deze nogal agressief is?
 
Ik gebruik zelf apc als de velgen niet heel vuil zijn. Voordeelv an wheelbrightener is dat je kunt verdunnen dus dan wordt het al stuk minder agressief.
 
Wheel Brightener + Spray Bottle + Sprayer = :)^

Verdunnen 1:4 is voldoende om vuiligheid los te krijgen. Maximaal 30 seconden in laten werken, schoonbostelen met een velgenborstel en afspoelen.
 
Zoals Patrick hierboven zegt..
Goedkoper als dat kan je hier niet vinden denk ik.
Verdund is deze goed te gebruiken.

Als je het een beetje bijhoud kan je ook gewoon een lichte mix van APC gebruiken.
Of gewoon shampoo...
 
mijn eigen gepoedercoate velgen zijn altijd zo schoon met NXT shampoo.
Ik tref het echter altijd dat de auto's die ik voor andere doe niet schoon te krijgen zijn.:-&
 
Je kán WB puur gebruiken, maar doe dit alleen in extreme gevallen. Opspuiten, heel kort inwerken, afspoelen/afspuiten.
Mocht dit nog niet helpen, dan zou je Dasty kunnen gebruiken, maar doe dit echt als allerlaatste redmiddel.


Ik krijg vast Stimpy in m'n nek vanwege het Dasty gebruik... :-b
 
en daarna even in de wheelwax zetten
dan kun je hem de volgende keer met een beetje shampoo zo schoon maken, veeg je het vuil er zo af
 
Ik heb wheelsealant van Poorboys staan, ik ga morgen eens een poging wagen met de APC die ik nog heb.
Eens kijken of dat dit ook velgen kan reinigen, zo niet binnenkort toch maar even WB bestellen.
 
nicknameless zei:
Wheel Brightener + Spray Bottle + Sprayer = :)^

Verdunnen 1:4 is voldoende om vuiligheid los te krijgen. Maximaal 30 seconden in laten werken, schoonbostelen met een velgenborstel en afspoelen.

Eerst 30 sec inweken en dan poetsen of poetsen in die 30 sec ??

Groet, Peter
 
30 sec inweken dan schoonmaken gebruik je sponsje doe dan handschoenen aan je handen houden niet echt van Wheel brightener.
 
Sponsje?? :-" Zelfs bij mijn velgen komt er geen spons aan te pas. EZ wheelbrush en de Meguiar's Wheel Face Brush dat is alles.
 
Ik zeg ook als je een sponsje zou gebruiken dan handschoenen niet iedereen het geschikte borstel liggen natuurlijk :)
 
Als je goed tussen de spaken kunt komen koop een washmitt dat werkt een stuk effectiever dan een borstel...
 
Microfiber handschoenen van Cobra voor de kleine hoekjes en met name multispaak velgen erg handig.

EZ detail brush komt ook niet overal. Bij mijn velgen gebruik ik de handschoenen specifiek voor de rood gemarkeerde delen van de velg.

5zigen_sc3000.jpg


Wheelcleaners en detailers Velgenreinigers ontlopen elkaar niet veel, blijft iemands persoonlijke voorkeur.

EDIT: n.a.v. terechte opmerking madtraxx
 
Ik snap niet dat mensen Dasty agressiever vinden dan WB... Dasty haalt op de meest ranzige velgen geen bal uit bij mij....
En WB vind ik zeker niet agressief.
 
Een ontvetter is niet ontworpen om velgen te doen natuurlijk, wheelbrightner is daar wél voor ontworpen en die kan je zo aggresief maken als je zelf wilt.
Ook met WB is het niet te lang erop laten zitten anders KUNNEN er vlekken ontstaan...