• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgenrenovatie en alles wat er bij komt kijken

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
3.371
193
43
Utrecht
Hey allemaal,
Zoals de meeste van jullie weten is mijn andere hobby het bezig zijn met velgen. Ik heb een tijd geleden eens gevraagd of jullie het interessant zouden vinden om het proces te willen volgen wat betreft velgenrenovatie. Een aantal van jullie vonden het interessant destijds. Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om hier wat dingen bij te houden zodat jullie ook een idee hebben hoe het achter de schermen werkt.
Als dit niet mag van cc, dan mag het natuurlijk verwijdert worden. Zie het ook svp niet als reclame voor mijn vriend die eigenaar is van Retrowheelz, van hem zal ik video's en foto's plaatsen.

Om af te trappen een video waar ik mee wil beginnen. Zou het leuk vinden als jullie feedback geven hierop en aangeven wat jullie willen zien en dergelijke ;)

Fijne avond :)
 
Ik ken hem van een gezamelijke vriend vroeger uit de auto meetings periode, "onze" club heette toen RetroWorkz.
Toen nog bezig met velgen in de garage bij zijn vader thuis die containers opkocht met velgen.

Video ziet er leuk uit, altijd mooi die velgen.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Ik had eerlijk gezegd verwacht om meer te zien van het daadwerkelijke werk aan de velgen. Het lijkt nu meer een vlog met een paar zéér korte momenten van bijv. polijsten en spuiten. Het gaat dan ook grotendeels niet over velgen, maar over het bedrijf c.q. een dagje meekijken binnen het bedrijf, maar dan geen nadruk op de velgen zelf.

Ik heb het idee dat er flink wat expertise en ervaring in huis is qua werkzaamheden aan velgen, maar dit komt in deze video niet echt over. (Wat jammer is, nogmaals, want ik geloof zeker dat dit er moet zijn)
 
  • Leuk
Reactions: tamer en AndyVR
Ik had ook verwacht dat hij zelf de velgen zou poedercoaten en herstelen met ccn draaibank e.d.
Maar heeft wel mooie sets liggen zeg.

En een kijkje in iemand keuken is altijd interessant vind ik.
 
Ooit setje Ronal 2-delige Mini velgen van gekocht.
Als er amateurs zijn, ik heb 20 tal setjes liggen, de meeste met opmaakswerk, komt gerust schuren, lakken, coaten. Moet ik het niet meer doen... :yum
 
  • Leuk
Reactions: tamer
@tamer ja, zo zijn er velen op 2dehands.be of terplekke geweest. En dan verwachten ze van 18" Hartge velgen voor € 150 mee te pakken...:joy: Meeste zijn Bmw 5x120 velgen, dus niet voor VW. Nu voor de Renault Arkana die ik heb als opvolger van de Countryman, man miserie kist voordeftige velgen te vinden... Ach ja. Het was een hobby die zal uitdoven zeker...
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
Om het topic een beetje in leven te houden, bij deze een video waarbij je iets meer ziet van custom build velgen en meerdelige velgen. Er zullen inderdaad video's volgen van mixjes van velgen en hobby auto's. Nogmaals mag dit niet, dan mag het topic weg, wil je het niet zien kijk je niet :p we gaan er mee bezig om meer tijd te maken voor specifiekere video's maar dat kost tijd :)
 
In mijn zoektocht naar een setje vers lichtmetaal voor onder mijn Golf MK7 Cup Edition kwam ik een advertentie tegen voor een set 18 Inch Audi DTM velgen in gun metal gray.
Blijkt dit een advertentie van Tamer / Retrowheelz te zijn.
Gisteren de set bij Retrowheelz opgehaald en ben onder de indruk van het bedrijf.

20240407_162145.jpg
20240407_162155.jpg

Banden ( Michelin Pilot Sport 5 ) zijn onderweg evenals een setje centreerringen.
Nu nog op zoek naar een setje nieuwe naafdoppen , want de originele VW doppen welke ik al had liggen blijken niet te passen.
 
Haha, ja dat was wel heel toevallig idd. Veel plezier met je velgen en hopelijk hebben we een goede indruk kunnen achterlaten :) ben benieuwd naar de velgen onder je auto @hoevenvw ;)