• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Veranda kleur herstellen

Dji

Detailing rookie
6 dec 2020
9
15
Hallo,

misschien een vraag die niet 100 pct hier thuis hoort maar gezien de expertise op dit forum wil ik ze toch stellen.
ik heb een veranda van ongeveer 15 jaar alu donkergroen. ondertussen is deze van de zon etc al quasi lichtgroen. Kan ik een product gebruiken om de kleur zo veel mogelijk te herstellen?

grt
 
Alu donkergroen maar dan hebben we het over aluminium + laklaag of begrijp ik het verkeerd?
foto?
 
Mijn ouders hebben aluminium kozijnen, die zijn gecoat en gespoten. Mijn vader zet ze altijd in de wax.

Als je veranda op dezelfde manier is samen gesteld, zou ik eerst eens een waxje proberen.
 
De verkleuring is waarschijnlijk het gevolg van verouderen (verkrijten) van de lak
Eerst wassen, anders hecht een wax ook niet lekker en heb je beperkte standtijd

Een eenvoudige Collinite 845 doet de rest (optisch), polijsten zou ik niet aan beginnen.