• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Veranderen aansluiting Lancia Foam Gun

Animemations

Detailing chief
26 mrt 2018
72
75
31
Beste,

Ik heb even geleden een Lancia Foam gun gekocht om aan te sluiten op m'n oude Karcher.
Omdat deze (spijtig genoeg) kapot is gegaan, heb ik een nieuwe HD gekocht - ditmaal van Eurom.
Ik heb hier dan ook via Carclean de juiste aansluiting voor besteld.

Ik probeer deze nu te installeren, maar krijg er de zwarte Karcher-aansluiting absoluut niet van af.
Hierdoor heb ik de indruk dat ik aan het prutsen ben op een plaats waar het niet moet, aangezien dit precies is 'vastgelijmd' (de rode lijn rond de aansluiting).

Iemand die me advies kan geven over dit misschien makkelijke klusje?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20180603_181932.jpg
    20180603_181932.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 151
  • 20180603_181936.jpg
    20180603_181936.jpg
    89,5 KB · Weergaven: 155
  • 20180603_181942.jpg
    20180603_181942.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 126
  • 20180603_181953.jpg
    20180603_181953.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 154
  • 20180603_182014.jpg
    20180603_182014.jpg
    155,4 KB · Weergaven: 146
Omdat deze (spijtig genoeg) kapot is gegaan, heb ik een nieuwe HD gekocht - ditmaal van Eurom.
Ik heb hier dan ook via Carclean de juiste aansluiting voor besteld.

Begrijp ik hieruit dat je aangegeven hebt welke HD je hebt en er toen een aansluiting is toegezonden?

Zo ja, maak ff een foto van de aansluiting die toegezonden is.

*edit* de foto laadde niet, nu zie ik hem.

Die koperen aansluiting komt in de plaats van het zwarte gedeelte??
Ze passen niet over elkaar??

Het is nl wel logisch dat ie goed vast zit. Anders zou je een keer de HD aanzetten en schiet alles eraf.
 
Ik heb toen bij mijn aankoop aangegeven dat ik een Karcher HD in mijn bezit had.
Dit (zie foto) werd toen in zijn geheel naar mij toegezonden (ik moest dus zelf niets aansluiten en was volledig gemonteerd).

20180603_183116.jpg20180603_183122.jpg20180603_183126.jpg


Die koperen aansluiting komt in de plaats van het zwarte gedeelte??
Ze passen niet over elkaar??

Het is nl wel logisch dat ie goed vast zit. Anders zou je een keer de HD aanzetten en schiet alles eraf.

Aangezien ik nu een ander merk HD heb, wil ik deze aansluiting veranderen.
De zwarte aansluiting die er momenteel op zit, krijg ik er helemaal niet af!
Lijkt precies vastgelijmd (rode randje aan de aansluiting)

Deze aansluiting dient er nu op te komen.

20180603_182014.jpg
 
Ziet er uit alsof het is vastgezet met loctite, dus ik denk dat je met een waterpomptang een heel eind zal komen. Maar zou toch eerst ff afwachten of @Tim daar iets meer over weet :)
 
Díe zwarte connector moet eraf. Deze zit met draadborgmiddel vast.

Met een moersleutel (a.k.a. Bahco) of juiste maat steeksleutel de messing moer die vóór de zwarte connector vast te pakken en met een waterpomptang de zwarte connector los draaien.

FotoTekst.jpg


En onthoud: righty tighty lefty loosey ;)

Het beste is om de nieuwe connector weer vast te zetten met draadborgmiddel. Laat dit product minstens een paar uur drogen voordat de lance weer gebruikt wordt.
 
Laatst bewerkt:
Díe zwarte connector moet eraf. Deze zit met draadborgmiddel vast.

Met een moersleutel (a.k.a. Bahco) of juiste maat steeksleutel de messing moer die vóór de zwarte connector vast te pakken en met een waterpomptang de zwarte connector los draaien. En onthoud: righty tighty lefty loosey ;)

Het beste is om de nieuwe connector weer vast te zetten met draadborgmiddel. Laat dit product minstens een paar uur drogen voordat de lance weer gebruikt wordt.

Met behulp van jouw uitleg en afbeelding, is het mij uiteindelijk gelukt om hem los te krijgen! ;)

De zwarte aansluiting in de bankschroef zetten, misschien wat spinazie eten, en dan los draaien.

Was bang dat ik hem -door té veel kracht te zetten- kapot zou maken.
Uiteindelijk heb ik het, met de uitleg van @nicknameless , toch geriskeerd.
Bleek dat de Karcher-aansluiting ongelofelijk goed vast zat; er was redelijk veel loctite gebruikt!
Volgende keer inderdaad spinazie eten voor ik mij opnieuw aan deze klus waag!