• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verbruik Black Hole

JRTN

Detailing addict
28 mei 2014
43
55
45
Hallo,

Ter voorbereiding op de SSS ben ik wat producten op een rij aan het zetten.

Zo wil ik binnenkort eens gaan spelen met Black Hole.
Ik lees daar mooie verhalen over en omdat mijn auto ook BLACK is ;) moet dit wel een mooie combi worden.

Nu is de Black Hole er in 473, en 946 ml verpakking.

Ik ben een hobbymatig poetser en poets ongeveer 10 auto's per jaar.
Ik heb geen idee hoe lang je met een fles Black Hole doet, is er iemand die mij daar wat meer over kan vertellen.

Alvast dank voor de reactie!

Met 475ml doe je ruim 10 auto's als het er al geen 20 zijn. Eea hangt wel af of je het machinaal of handmatig verwerkt

Dank je voor de spoedige reactie. Zie net dat ik dit bericht in de verkeerde categorie geplaatst heb.

Beetje slordig van me, hopelijk poets ik beter ;)

Mijn ervaring gedurende ruim twee jaar is dat je bij machinale verwerking van Poorboy's World - Black Hole zo weinig gebruikt, dat je met een 946ml. zeker 30 tot 50 auto's kunt doen en misschien zelfs meer.
Het beste resultaat krijg je namelijk als je het dun aanbrengt. Het aanbrengen gaat dan lekker snel maar ook het afnemen is een makkie. Zorg aansluitend voor een goede afdichting door een wax en het werkt prima en lange tijd.
Ik heb zelf veel donkere auto's gedaan en gebruik het middel dan ook standaard i.v.m. met de bijzondere eigenschappen. Daar ik zelf ook een zwarte auto heb, kan je je voorstellen dat ik het ook zelf altijd gebruik.
Na al deze werkzaamheden heb ik nog steeds maar een halve fles gebruikt.
Als je door blijft gaan met detaillen zou ik je toch aanraden gezien het prijsverschil te kiezen voor een grote verpakking.
Succes ermee.

Op langere termijn is het verstandig om een grote fles te kopen wat betreft prijs, ik zou persoonlijk een 473ml fles kopen en als deze op is een andere glaze proberen voor de fun, al is Black Hole wel een superproduct, zoals heel veel van Poorboys.

Een machine is iets voor de lange termijn, dus vooralsnog wordt het handmatig afzien! Gelukkig maakt het eindresultaat tot nu toe veel goed. Aftoppen doe ik met collinite 476s, dus als de black hole het net zo lang volhoud als de wax op mijn auto, dan heb ik er lang plezier van.

Even voor de duidelijkheid als aanvulling. Poorboy's Black Hole is een glaze, die eventuele kleine krasjes opvult en die zorgt voor een mooie glans.
In principe merk je van Black Hole alleen na het opbrengen dat de lak gladder, zachter en glanzender wordt. Na opbrengen van de wax heb je de Black Hole getopt en merk je er verder niets van.
Je stelde in je eerste mail dat je ongeveer 10 auto's per jaar doet. Dat is een aantal waarbij het gebruik van een machine je een enorme hoeveelheid tijd kan besparen.
Ik weet niet of je je dat wel realiseert, ondanks dat ik best snap dat het geld er voor moet zijn, maar nu er een nieuwe versie DAP is uitgekomen,wordt er regelmatig een versie2 op het forum aangeboden.
Misschien iets om over na te denken want naast de tijdwinst zullen je mogelijkheden ook aanzienlijk voor je toenemen.

Toch maar voor de groot verpakking gegaan, kan ik weer jaren vooruit!

Een DAP is nu als volgende aan de beurt... tot die tijd, conditie trainen!