ben nieuw hier en gelijk een vraag hoe kan ik het beste m,n verdichte bbsen onderhouden en met welke middelen?
alvast bedankt^
gr
alvast bedankt^
gr
H@RM zei:Klink op de link voor het complete overzicht
velgen waxen en sealants
Na het wassen zou ik mijn wielen altijd afdrogen. Bij regen kun je er verder niets aan doen.
Water vlekken krijg je er over het algemeen wel van af met een chemische cleaner of een lichte polish met micro abrasives.
In sommige velgen waxen zit ook een toevoeging;
Wheel wax chemische cleaner
Rim wax lichte polijst korrel (micro abrasives)
Neem anders contact op met Carclean.com Die kunnen jou het beste vertellen welk product het beste past bij jouw wensen
nicknameless zei:Als de velgen eenmaal goed in een (wheel) wax staan, hoef je niet iedere keer met een (zure of bijtende) velgenreiniger aan de slag.
Wassen met het restant waswater is voldoende. Als je dit na elke wasbeurt doet, is het schoonhouden van de velgen een makkie.
cruiser zei:ik kreeg vandaag dezelfde vraag van een collega...
even gegoogled op het internet en daarbij kwam het volgende advies van een bedrijf dat zelf velgen "verdicht".
Belangrijk om te weten over hoogglans verdichte velgen :
- Hoogglans verdichte velgen kunnen het best schoongemaakt worden met een warm
water sopje van auto shampoo.
- Niet teveel op poetsen met Unipol en dergelijke polijst pasta's
- Om te poetsen adviseren wij Meguiairs all metal polish en Autoglym metal polish.
- Hoogglans verdichte velgen nooit met velgenreiniger schoonmaken !!!
hier zitten zuren in die een witte melk-achtige waas veroorzaken.
- Hoogglans verdichte velgen nooit in aanraking laten komen met zout !!!
het zout vreet binnen enkele dagen diep in de velg, wat onherstelbare schade aanricht.
- Hoogglans verdichte velgen in de winter opslaan in een droge verwarmde ruimte, niet
in een vochtige ruimte.
gegroet!
zuidwest10 zei:@GTI EDITION230,In rimwax zit wel een polijst korrel dus....beter 1x rimwax daarna een wheelwax of sealant nemen is beter