• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verdichte wielen onderhouden?

GTI-EDITION230

Detailing guru
3 aug 2010
409
150
Nijverdal
ben nieuw hier en gelijk een vraag hoe kan ik het beste m,n verdichte bbsen onderhouden en met welke middelen?

Foto-GOX8LLYJ-D.webp

alvast bedankt:-)^

gr

en voor welke wax/sealant zou ik moeten kiezen? na het wassen of regen zitten er al snel watervlekjes op die zijn lastig weg te werken ! blijft moeilijk gepolijste wielen :-"

Klink op de link voor het complete overzicht

velgen waxen en sealants

Na het wassen zou ik mijn wielen altijd afdrogen. Bij regen kun je er verder niets aan doen.

Water vlekken krijg je er over het algemeen wel van af met een chemische cleaner of een lichte polish met micro abrasives.

In sommige velgen waxen zit ook een toevoeging;

Wheel wax chemische cleaner
Rim wax lichte polijst korrel (micro abrasives)

Neem anders contact op met Carclean. Die kunnen jou het beste vertellen welk product het beste past bij jouw wensen

H@RM zei:
Klink op de link voor het complete overzicht

velgen waxen en sealants

Na het wassen zou ik mijn wielen altijd afdrogen. Bij regen kun je er verder niets aan doen.

Water vlekken krijg je er over het algemeen wel van af met een chemische cleaner of een lichte polish met micro abrasives.

In sommige velgen waxen zit ook een toevoeging;

Wheel wax chemische cleaner
Rim wax lichte polijst korrel (micro abrasives)

Neem anders contact op met Carclean.com Die kunnen jou het beste vertellen welk product het beste past bij jouw wensen

oke bedankt voor je reactie en zal eens contact opnemen met Carclean.com

:cool

ff gauw ertussen door.. NOOIT met velgenreiniger of cleaner of polish of wat dan ook op verdichte velgen gebruiken!!!! dit heb ik ergens op internet gelezen maar kan zo snel ff niet vinden waar t was

Als de velgen eenmaal goed in een (wheel) wax staan, hoef je niet iedere keer met een (zure of bijtende) velgenreiniger aan de slag.

Wassen met het restant waswater is voldoende. Als je dit na elke wasbeurt doet, is het schoonhouden van de velgen een makkie.

+1

Ik behaal uitstekende resultaten met de Collinite 845, het is even een gepriegel om ieder hoekje en gaatje netjes van wat wax te voorzien en daarna uit te buffen, maar oh oh oh, wat een easy job om daarna remstof en andere narigheid te verwijderen. De 845 heeft een idioot hoge standtijd, en is naar mijn mening ook nog is gunstig geprijst t.o.v. een velgenwax als je kijkt naar de prijs-hoeveelheid die je krijgt.

nicknameless zei:
Als de velgen eenmaal goed in een (wheel) wax staan, hoef je niet iedere keer met een (zure of bijtende) velgenreiniger aan de slag.

Wassen met het restant waswater is voldoende. Als je dit na elke wasbeurt doet, is het schoonhouden van de velgen een makkie.

zure of bijtende velgenreiniger is geen optie8-o dan kan ik ze weer opnieuw laten verdichten:(

gebruik nu s100 om ze een beetje bij te houden maar ze glimmen steeds iets minder door de zachte polijst wat erinzit.

Ik had matglans verdichte Parabool velgen onder mijn A3. Ik had deze altijd in de wheelwax van PB. Enkel wassen met een velgenborstel en mitt was voldoende om ze mooi en schoon te houden. Ik zette om de wasbeurt de velgen weer even snel in de wax. Maar bij de Parabool is dit heel gemakkelijk door het 5 spaaks design. Bij slangetong velgen als die van jou word dit alweer een wat moeilijker en tijdrovend klusje.

ik kreeg vandaag dezelfde vraag van een collega...

even gegoogled op het internet en daarbij kwam het volgende advies van een bedrijf dat zelf velgen "verdicht".

Belangrijk om te weten over hoogglans verdichte velgen :

- Hoogglans verdichte velgen kunnen het best schoongemaakt worden met een warm
water sopje van auto shampoo.
- Niet teveel op poetsen met Unipol en dergelijke polijst pasta's
- Om te poetsen adviseren wij Meguiairs all metal polish en Autoglym metal polish.
- Hoogglans verdichte velgen nooit met velgenreiniger schoonmaken !!!
hier zitten zuren in die een witte melk-achtige waas veroorzaken.
- Hoogglans verdichte velgen nooit in aanraking laten komen met zout !!!
het zout vreet binnen enkele dagen diep in de velg, wat onherstelbare schade aanricht.
- Hoogglans verdichte velgen in de winter opslaan in een droge verwarmde ruimte, niet
in een vochtige ruimte.

gegroet!

cruiser zei:
ik kreeg vandaag dezelfde vraag van een collega...

even gegoogled op het internet en daarbij kwam het volgende advies van een bedrijf dat zelf velgen "verdicht".

Belangrijk om te weten over hoogglans verdichte velgen :

- Hoogglans verdichte velgen kunnen het best schoongemaakt worden met een warm
water sopje van auto shampoo.
- Niet teveel op poetsen met Unipol en dergelijke polijst pasta's
- Om te poetsen adviseren wij Meguiairs all metal polish en Autoglym metal polish.
- Hoogglans verdichte velgen nooit met velgenreiniger schoonmaken !!!
hier zitten zuren in die een witte melk-achtige waas veroorzaken.
- Hoogglans verdichte velgen nooit in aanraking laten komen met zout !!!
het zout vreet binnen enkele dagen diep in de velg, wat onherstelbare schade aanricht.
- Hoogglans verdichte velgen in de winter opslaan in een droge verwarmde ruimte, niet
in een vochtige ruimte.

gegroet!

bedankt voor het zoeken sommige dingen wist ik al wel ! en gebruik nu zelf s100 om te reinigen en wheelwax-rimwax om te onderhoudenen dat gaat best aardig. ze blijven nooit zomooi als dat ze net uit de verdichtmachine uitkomen :-"

maar we doen ons best.

vraag:zou je ook bv jetseal of RejeX dr voor kunnen gebruiken????of zitten hier ook zure of alkalische bestanddelen in!!

Ik gebruik dit produkt pb wheel sealant het is elke wasbeurt weer een plezier om te zien hoe simpel ze weer schoon worden.

van remstof heb ik niet veel last want gebruik ebc greenstuff remblokken die geven minder remstof ! heb dit weekend rimwax geprobeerd op een stukje van de velg en het ziet er goed uit ! hoop dat ik ze hier mee kan onderhouden!

@GTI EDITION230,In rimwax zit wel een polijst korrel dus....beter 1x rimwax daarna een wheelwax of sealant nemen is beter

zuidwest10 zei:
@GTI EDITION230,In rimwax zit wel een polijst korrel dus....beter 1x rimwax daarna een wheelwax of sealant nemen is beter

oke was er vanuitgegaan dat er een wax laag achter zou blijven ! klopt zit wel een lichte korrel in maar gaat niet te koste van de glans!