• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verdunnen Spray en Wipe voor gebruik als quick-detailspray ?

dachshound

Detailing rookie
6 okt 2009
314
0
Heb net met een maatje bij Carclean o.a. een gallon Spray en Wipe gekocht...
Gebruikte al jaren Meg's QuickDetailer, maar het gebruik steeg de pan uit (1 flesje in de auto voor verse vervuiling, 1 flesje om te kleien en als QuickDetail spray)..vandaar bovenstaande aanschaf..paar flesjes per jaar gaan er zo doorheen...

Op het forum kon ik vinden dat voor kleien S&W 1:1 verdund wordt..en heb een paar keer gelezen dat het puur gebruik wordt als QD-spray (o.a. voor reinigen na "dappen" van de auto).

Maar...is het verstandig om het te verdunnen voor gebruik als QD-spray voor verwijderen van bijv. vogelpoep en reinigen na het "dappen"....?
Zie deze vraag niet als een reden dat ik wil bezuinigen op S&Wvloeistof (een hobby mag geld kosten), maar gewoon als vraag of dit gedaan wordt door mede-forumleden...
Ik wil gewoon alle in's en out's weten van het detailen..

Beetje 2e of-topic vraag: gebruiken jullie een pompje voor de gallon-verpakkingen van Meg's APC+, de PB's S&W en de Cobra MicroRestore ?
Wil steeds meer grootverpakkingen gaan aanschaffen en ben benieuwd of deze pomp werkt/handig is voor al deze verpakkingen ?

grtz..
 
Ik heb lange tijd de S&W 1:1 verdund gebruikt als een soort van quick detailer. Kan goed, ook voor het verwijderen van vogelpoep. Dat is sowieso rotzooi, het belangrijkste is dat het weg is. NU gebruik de S&W weer puur, dat werkt net even wat fijner ;)
 
Kijk, das weer een snel en goed antwoord :)^ heerlijk dit forum :ja

Voor de kleibeurt (over maandje of 2) ga ik het eens testen of mijn klei goed werkt met de 1:1 verdunning...
Ik gebruik de klei uit de Meg's QuickClay set...ben benieuwd...

tkx voor de (snelle) respons...
 
Het is misschien een beetje off topic, maar ik gebruik de Last Touch van Meguiars ook verdund 1 op 1 als quick detailer.

Gaat goed moet ik zeggen, dus waarom Spray and Wipe niet
 
Als ik S&W als detailer gebruik (voor vogelpoep, na sealen) gebruik hem puur. Voor het kleien verdun ik hem wel naar het "toegestane" 1:1.

Ik heb overigens (afglopen zaterdag op de Budelmeeting) gemerkt dat de verdunde S&W veel beter reinigt bij het kleien dan Meg's Quick Detailer. Teerplekkern waar ik met de Meg's "een uur" over kon vrijven zijn met S&W met enkele keren op en neer gaan met de klei verdwenen.
 
Ik heb de Spray and Wipe ook eens 1:1 verdund met water gebruikt bij het kleien. Gebruikte klei was de gewone consumentenklei van Meguiar's. De klei begon in combinatie met de Spray and Wipe echter vrij snel kapot te gaan, uit elkaar te vallen. Meer mensen die deze eraring hebben met de Meguiar's consumentenklei in combinatie met PB S&W?

Groeten,
Erik