• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verf van wegmarkering

Christiaan

Detailing addict
17 apr 2009
59
52
Een bekende van me heeft verf van wegmarkeringen aan de zijkant van de auto zitten. Mooie witte spetters. Het zit er al enige weken op, dus zal wel een hels karwei worden om er af te krijgen.

Ik wil het Sowieso met klei gaan proberen, maar misschien zijn er nog andere tips / truucs welke ik zou kunnen proberen?
Thinner is misschien ook nog wel te gebruiken, maar vind ik een redelijk heftige oplossing, en ook niet altijd bevordelijk voor de lak.

Normaal gesproken zou ik het eerst gaan proberen, maar de auto staat niet naast de deur, dus ga graag voorbereid op stap.

Alvast bedankt!
 
Volgend mij worden wegmarkeringen warm aangebracht dus misschien opnieuw verwarmen (fohn)?
Wel uitkijken want het reflectieve aan de verf ontstaat door de glas deeltjes in de verf dus dat krast
lekker als je het over de lak gaat wrijven.

Je kan er ook even een belletje aan wagen richting een strepen trekker.
 
Voor zoiets kan je toch Rijkswaterstaat aanspreken? Ik heb ook eens meegemaakt dat er allemaal steentjes van kapot gevroren asfalt op de auto kwamen, steenslag op de bumper. Het spuitwerk werd door hun betaald. 2 Maand terug reed ik door een gat in de snelweg, ik Rijkswaterstaat gebeld... melding gedaan. 10 min later werd ik gebeld dat de schade aan de snelweg werd hersteld en als ik zelf schade had dan moest ik bepaald nr bellen en een casenummer doorgeven. Dan werd het herstellen vergoed. Ik had een lekke band, maar zelf al direct bij een garage opgelost.

Ik zou gewoon vragen wat R'waterstaat ervan zegt. Nee heb je, ja kan je krijgen.
 
Huh kan je dat gewoon melden bij rijkswaterstaat?? Wist ik niet, wel handig om te weten.

Gelukkig hebben wij nog nooit in die zin schade gehad, alleen wel door de gemeente een keer de hele auto was smerig. Had de auto gewassen die dag ervoor, komen ze daarna om onze auto iets schoonspuiten met een hogedruk reiniger, hele auto onder modder en watervlekken:(
 
heb ooit eens een blauwe maandag meegewerkt bij zo'n strepentrekker. De pasta die op de weg wordt gesmeerd wordt er idd warm op aangebracht. Föhn erop en voorzichtig afnemen. Het glas in die pasta zijn parels. Die zijn erg glad (moet ook wel, anders reflecteren ze slecht) en vrij groot (ong. 3 tot 4 mm. Daarom wordt er ook een redelijk dikke streep op de weg gelegd). Die herken je dus wel en kun je evt. met een tangetje of pincet uit de pasta halen voordat je gaat vegen.
 
Of het te claimen is nog niet, dat is niet mijn probleem. Daarnaast dien je zoiets dan meteen te melden, en niet weken later. Oftewel, niet meer van toepassing.

Martin245 zei:
De pasta die op de weg wordt gesmeerd wordt er idd warm op aangebracht. Föhn erop en voorzichtig afnemen. Het glas in die pasta zijn parels. Die zijn erg glad (moet ook wel, anders reflecteren ze slecht) en vrij groot (ong. 3 tot 4 mm.) Die herken je dus wel en kun je evt. met een tangetje of pincet uit de pasta halen voordat je gaat vegen.

Kijk, dat is nog eens nuttige informatie. Dat ga ik dan maar eens proberen! Bedankt!
 
Ik twijfel eerlijk gezegd of warm, verwijderen lukt.

De temperaturen van asfalt lopen in de zomer heel hoog op, en dan moet het duurzaam zijn.
Vraag me dus af of je het warm kunt verwijderen.

Inderdaad gewoon rijkswaterstraat aansprakelijk stellen.
 
Bij Rijkswaterstaat en de meeste grote wegbeheerders maken ze (bijna) geen gebruik meer van wegenverf.
Veel vaker wordt er gebruik gemaakt van witte thermoplast wat een kunststof is.
Deze wordt tot 180-200 graden verwarmd waardoor dit vloeibaar wordt en kan worden aangebracht op asfalt.
Na een paar minuten is de thermoplast weer afgekoeld en uitgehard.........

Wegenverf wordt door gemeenten nog wel gebruikt als goedkoop middel maar het nadeel is dat je dan elk 1 a 2 jaar weer opnieuw moet aanbrengen.
Thermoplast is veel duurzamer

PS...voor het verwijderen ervan schrijven wij vaak frezen of stralen voor.........:-b :-b
Maar dat zou ik op je auto maar niet doen
 
FFF zei:
Ik twijfel eerlijk gezegd of warm, verwijderen lukt. De temperaturen van asfalt lopen in de zomer heel hoog op, en dan moet het duurzaam zijn.
Mee eens, maar op het warme asfalt wordt het al een stuk elastischer. Probeer het de volgende zomer maar eens als het een warme dag is. Je kunt er dan een deuk in duwen.
Ik heb er ooit eens een balletje van gemaakt, wat ik, door het in m'n handen te verwarmen, tot "stressbal" kon maken. M.a.w. het was kneedbaar. Een föhn moet voldoende zijn om het enigszins flexibel te krijgen en van je lak te halen zonder dat je meteen de lak meeneemt.