• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verfpot in koffer

Caeyers

Detailing chief
2 aug 2015
98
75
Gegroet!

Al een tijdje niet meer hier geweest wegens een groot tijdgebrek :(.

Nu zit ik met het volgende probleem.
Ouders hebben een nieuwe auto gekocht (1 maand geleden), nu zijn ze naar de verfwinkel gereden en je kan al raden wat er gebeurt is ...

d627305c8f55f72d58161d50afc2c96b.webp
9b0712aff81fc37aaea61b1be5279afd.webp

Iemand tips?

Ai ai ai...
ik zou thinner proberen.
tegenwoordig zijn verven op waterbasis, dus zou 'makkelijker' moeten op te kuisen zijn...

volgende keer verfpot in plastiek zak steken ;)

Als verf een keer hard is geworden gebeurd er niks meer mee.
Als je geluk hebt zouden deze twee stappen je kunnen helpen.

Thinner op een kwastje, inkwasten en dan droog deppen. (let op! niet wrijven maakt het alleen maar erger)
Of

Doek nat maken met thinner, een 5 minuten of langer maar dit is proberen zodat het kan weken en daarna droog deppen.

Wees voorzichtig met thinner op kunststof omdat deze kan oplossen/week kan worden, eerst voorzichtig een stukje proberen. Dispersieverf heeft water als basis.
De achterkant van de bank kun je met grof schuurpapier proberen als het goed droog is, heel voorzichtig/zacht over de haren heen gaan.
Remreiniger/remvloeistof/aceton lost verf op maar lost ook kunststof op, verfafbijtmiddel voor dispersieverven of volgens het modelbouwforum MrMuscle ovenreiniger 24 uur laten inwerken en dan met water schoonmaken. Voldoende producten die je kunt proberen, het zal zelf even wat proberen zijn omdat niet iedereen wekelijks een pot verf in zijn auto kiept...

Laatst bewerkt:
Of het de beste oplossing is weet ik niet, wel de mooiste, maar als alles mislukt is kan dat alsnog.

Spuitbus stikstof halen en de verf op het pluizige deel bevriezen
Daarna voorzichtig peuteren en helpen met een ouderwets scheermesje (schraapmesje stanleymes)

Op de kunststof is het een kwestie van proberen
Laagje Poorboys NaturalLook erop, kijken of het zacht wordt
Stomen zou ook kunnen helpen

Voor de kunststofmat en drempel zou je kunnen proberen de vlekken in te smeren met WD40/PB Natural Look/AF Revive Trim, laten in trekken en eventueel enkele keren herhalen zodat het goed vettig wordt en de hechting verminderd. Als dit niet lukt zou je ook nog voorzichtig met een melaminesponsje kunnen proberen. Aceton of thinner zou ik niet doen, soms gebeurt er eerst niks, maar na een paar minuten wordt je plastiek alsnog week. Voor de stof heb ik geen idee, die stikstof eens proberen en zo'n wolscheerapparaat? In ieder geval veel succes!