• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verkrijte rode Miata MX-5

Jeroen Merlijn

Detailing rookie
30 apr 2012
1.271
0
Zojuist een collega van mijn vriendin op bezoek gehad met de vraag of ik zijn auto in plaats van roze weer rood kon krijgen. Om hier antwoord op te kunnen geven
hebben we afgesproken om een testspot te doen. Zo gezegt zo gedaan dus.

Op het meest roze deel met de hand, witte pad en prof polish werd de pad al rood en de testspot lekker rood. Dat gaat makkelijk denk ik dan,maar dat de lak al afgeeft met een erg lichte combi, en met de hand, maakt mij wat zenuwachtig.

Komt het vaker voor dat de lak zo snel rood laat zien? Of is er meer aan de hand?

Het betreft een uit de usa geimporteerde Miata MX-5, bj 1990.

is heel normaal hoor.
Vergis je niet, Pro Polish is een perfect product voor dit soort klussen, dus helemaal niet gek dat je zo snel resultaat boekte ;)
De kleur zul je inderdaad redelijk snel op kunnen halen, krassen kunnen wat lastiger en hardnekkiger zijn is mijn ervaring....

Oke thanks. Voor zover ik kon zien heeft de auto een enkele krasje,maar wel erg veel swirls. Dan ga ik toch maar met een hele lichte combi, finale op wit starten denk ik. De kleur gaat wel goed komen dan,kijken wat het op de swirls doet.

Testspot is al gedaan,zie startpost. Oja,vergeten te vermelden dat ik ook met een witte handpad en mezzo mijn witte pad in 2 bewegingen rood kreeg.

Hmm, te snel gepost.

Kan je niet een zwarte handpad met finale proberen? Eentje zonder cutting factor?

Meestal is de kleur inderdaad makkelijk op te halen. Op bepaalde plekken kan het wel zo zijn dat het pigment (bijna) op is, en dat zo'n plek qua kleur niet meer terug te krijgen is.

Ik heb in het verleden ook eens zoiets bij de hand gehad, ook met een rode MX5. Zo extreem veel afgeven van de kleur heb ik nog nooit meegemaakt, en ik heb toch aardig wat auto's gedaan. Bij het naar buiten rijden (we moesten wachten tot het weer droog was geworden om hem bij daglicht te kunnen bekijken) bleek uiteindelijk dat de liggende delen toch wat vlekkerig waren geworden. Ik heb er toen een topic voor aangemaakt
(https://forum.Carclean.com/cc_postst13909/Lak-Mazda-MX5-blijft-afgeven.aspx)
en het juiste antwoord was, denk ik; de lak is verkeerd afgesloten.
''Antwoord van Jeroen Merlijn: Dat de wagen geen blanke lak heeft is denk ik duidelijk. Ergens een soortgelijk verhaal gelezen en toen kwam men er achter dat de wagen was overgespoten met een UHS lak,deze lak moet uitharden bij 60 graden en dat was niet gebeurt. Het ding bleef jaren last hebben van zachte en afgevende lak. Volgens mij heb ik dit toen hier gelezen. http://www.autoschadepor...raag-het-de-lakchemicus
Misschien is dit een soort gelijk gevalletje.''

Want ook auto's van 40 jaar oud met een bovenlaag van krijt ;) heb ik nog nooit zoveel zien afgeven als toen deze rode MX5. Dus oppassen, is wel gewoon te corrigeren, houdt een arsenaal aan Pads bij de hand en hij wordt toch wel mooi. Maar normaal is het niet!

Misschien gevalletje van even een el-cheepo spuitbeurtje na importeren, dan zien ze lekker niks ...ik hoop het niet voor eigenaar!

Erg bedankt VWVariant! Was die topic helemaal vergeten,er komen dan ook erg veel post voorbij. Het blijkt nu dus dat ik het zelfde ga meemaken als wat jij toen had.

Wel ben ik nu enigzins voorbereid en zal jou topic van toen die tijd nog even bestuderen.

@Denders: Ik ook niet!

Waarschijnlijk ga ik hem na het kleien, eerst maar eens helemaal met prof polish op een lichte pad doen,afnemen en van daaruit verder kijken.