• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verlichting garage

Motorsport88

Detailing chief
12 nov 2018
87
75
Beste detailers,


Ik ben mijn garage aan het aanpassen met betere verlichting.
Kan iemand mij vertellen of deze (zie afbeelding)
Genoeg licht geven om te detailen?

Ik heb enkel de keuze tussen 4000k of 6000k..
6000k lijkt mij iets te blauw, klopt dat?

Het is voor aan de zijmuur te monteren voor de flanken van de auto en ga er enkele achter elkaar koppelen.
Ik zie een beetje naar prijs/kwaliteit, ik ben een hobby detailer in bij-beroep, het is niet mijn hoofdberoep.
Alle tips zijn welkom!

Groetjes!
Screenshot_20210528-161931_Samsung%20Internet-01.jpg
 
Ik zou zelf dan voor 6000 gaan, zelf heb ik 36 watt aan led verlichting hangen aan plafond. Maar ja weet niet of 20 genoeg is.
 
Ik zou zelf dan voor 6000 gaan, zelf heb ik 36 watt aan led verlichting hangen aan plafond. Maar ja weet niet of 20 genoeg is.
Plafond heb ik 2 x 16w dus ook 36watt.
Maar voor de zijmuren wil ik er nu enkele toevoegen.
Deze kan je gewoon aansluiten op het stopcontact en achter elkaar aankoppelen.

Ik ga er 1 bestellen en kijken wat het geeft denk ik.
Als er nog mensen ervaring hebben met 6000k en hier tevreden over zijn, let me know .
Alsook jullie set-up mag je gerust delen.

Alvast bedankt voor de reactie!
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ik heb een scangrip waar je de warmte mee in kan stellen, in mijn ervaring is heel koel (6000) geschikt voor donkere lakken en iets warmer voor lichtere. Maar mijn basis verlichting is 6000 en daar ben ik heel tevreden over. Ik gebruik daar een aantal van dit soort lampen voor, ontzettend veel en fel licht voor weinig en uitermate geschikt voor polijsten imo:
DC2DD5D9-EA89-4B0F-87E4-8CD6D6C90E73.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Motorsport88
Ik heb een scangrip waar je de warmte mee in kan stellen, in mijn ervaring is heel koel (6000) geschikt voor donkere lakken en iets warmer voor lichtere. Maar mijn basis verlichting is 6000 en daar ben ik heel tevreden over. Ik gebruik daar een aantal van dit soort lampen voor, ontzettend veel en fel licht voor weinig en uitermate geschikt voor polijsten imo:
Bekijk bijlage 143179
Bedankt Guido!