• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vers gespoten deur + vogelpoep = onherstelbaar?

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
hallo,

korte inleiding, men ouders hun civic uit 2002 had schade aan de rechter voordeur, deze is 2 weke ngeleden terug gespoten geweest,
nu gaan ze er vanmorgen mee uitgebreid winkelen(uurtje of 2 auto laten staan)
ze komen terug en er is een dikke vette vogelpoep op de vers gespoten deur.
men vader heeft deze direct bij aankomst thuis verwijderd met een microvezeldoek van mij en poorboys qd+...
het gevolg zie je op de foto ]-0
is dit normaal? dat zelfs op een nieuw gespoten deel vogelpoep direct blijvende schade aanricht?

**fotos zijn opklikbaar voor grotere weergave**

th_P1060349.webp

th_P1060350.webp

th_P1060351.webp

th_P1060352.webp

th_P1060353.webp

men nieuwe wagen word binnen 5-7weken geleverd...dus ik moet ook al beginnen schrik krijgen dat dit met een nieuwe wagen gebeurd? deze gaat wel ASAP in de collinite...maar dan nog.....

Ik denk eerlijk gezegd dat het nogal mee valt. Gelukkig heeft je pa het bij thuiskomst verwijderd. :-)^

Als vogelpoep langere tijd op de lak heeft gezeten, en met name in de volle (hete) zon, dan het zelfs schadelijk voor de lak zijn.

Deze barst gewoon open en is niet zomaar te herstellen met polijsten.

e9921f60.webp

Vogelpoep 15 keer vergroot.
37729cce.webp

Al smeer je een hele pot wax leeg op de auto in 1 keer, echt 100% bescherming heb je niet tegen vogelpoep, dit spul is gewoon agressief.

Een "nieuwe" auto is vaak langer geleden gespoten dan twee weken ...
Waarschijnlijk is het alleen de bovenlaag
Even handmatig proberen met Finale of PB Propolish

Succes

Vogelpoep is behoorlijk zuur. Ligt ook een beetje aan het feit wat de vogel heeft gegeten. Zure bessen en een vogel is ook een mooie combinatie. Er zit volgens mij niets anders op dan (wederom) te polijsten.

Acc_Focus zei:
men nieuwe wagen word binnen 5-7weken geleverd...dus ik moet ook al beginnen schrik krijgen dat dit met een nieuwe wagen gebeurd? deze gaat wel ASAP in de collinite...maar dan nog.....

Of je auto nu oud of nieuw is, vogelpoep is een verschrikking.

@nicknameless: blijft pure gruwel he die foto's.... :auw er zijn zo ook 2 plekken op die civic van de vorige eigenaars(allee niet dat zij erop gesch***ten hebben he :auw ) waar het volledig door de lak gebrand is! een zwarte wagen word ook gewoon warmer uiteraard in de volle zon!

@redcat en m@rk...ik huiver gewoon bij het idee... en ik weet dat niets 100% bescherming bied daarom ook dat ik er bijzet "maar dan nog....."...

kga morgen eens proberen licht te polijsten met de hand....

Als je het er niet uitkrijgt met een handpad , mag je gerust langskomen om mijn dap te gebruiken .:ja

Vraagje : kan er al met een dap op de lak gekomen worden of is wachten een betere optie ? en hoe lang moet je dan nog wachten ?

De meeste schadeherstellers gaan met een Rotary aan de slag om de onvermijdelijke oneffenheid aan te pakken
Dus een DAP met beleid behoeft geen wachttijd :-b

grandscenicman zei:
Vraagje : kan er al met een dap op de lak gekomen worden of is wachten een betere optie ? en hoe lang moet je dan nog wachten ?

Ik kreeg het advies de eerste drie weken de lak met rust te laten.

Verder had ik ook een mat plekje overgehouden aan max 60min vogelpoep op dag drie. Ik heb de dap nog niet gebruikt maar enkel door PB black hole en wax lijkt het plekje al bijna weg.

Ik verwacht dat als je dus op tijd er bij bent enkel de toplaag wordt aangetast.

Voor zover de amateur ervaring, wellicht zijn er ook wat profie's?

DarkBlue zei:
Ik heb de dap nog niet gebruikt maar enkel door PB black hole en wax lijkt het plekje al bijna weg.

Volgens mij "maskeert" de BH de plek en zal ze nog te zien zijn als je deze opnieuw gaat kleien .(tenminste dat denk ik :-b )

Waarom denk ik dat : BH zorgt ervoor dat je lichte krasjes veel minder of niet ziet . (ja toch ? )

Vogelpoep is net zoutzuur.

Echt bende ja maar op de fotoos lijkt t mij wel mee te vallen.

de latere fotoos van de opengebarste lak zijn erg.

Volgens mij kan je idd gewoon al aan de gang gaan.
De schades die ik zelf herstel polijst ik de zelfde dag of een dag later al.
En dan bedoel ik dus ook wetsanden 2000 en grove polijst eroverheen.
dus als je zelf al aan de gang wil lijkt me dat geen probleem.