• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil APC Mequiar's vs. Poorboys World

Knopjes

Detailing addict
5 jul 2008
43
52
Ik vroeg me af of er veel verschil zit tussen de All Purpose Cleaner van Mequiar's en Poorboys World behalve een toch wel redelijk prijsverschil.

Die van Poorboys World is € 34,99 en die van Mequiar's € 22,50

Is die van Poorboys World zoveel beter dat ie het prijsverschil waard is?
 
De poorboys is alleszins sterker geconcentreerd. Je hebt dus meer eindproduct. Je mag 1:15 tot 1:30 verdunnen.
 
Citroën DS zei:
De poorboys is alleszins sterker geconcentreerd. Je hebt dus meer eindproduct. Je mag 1:15 tot 1:30 verdunnen.

Lijkt me het juiste antwoord te zijn..

Weet niet meer waar Tim het juist getypt heeft ,het is pas nog aan bod gekomen.(de verdunnings lijst voor de PB APC)

EDIT: (Dit is kopie & paste ,orgineel door Tim geplaatst)

1:100 - Te gebruiken om je ramen mee schoon te maken of als ruitensproeiervloeistof (handig!)
1:30 - Lichte vervuiling. Bijvoorbeeld onderhoud aan kunststof, het reinigen van leer etc.
1:15 - Normale vervuiling. Vlekjes / strepen op kunststof, lichte vlekken op leer, wielkasten, velgen etc.
1:7 - Stevige vervuiling. Vlekken in bekleding. Ontvetten van motoronderdelen etc.
1:1 - Hardnekkige vlekken in tapijt en andere bekleding. Ontvetten van zwaar vervuilde onderdelen
 
B.K. zei:
Lijkt me het juiste antwoord te zijn..

Weet niet meer waar Tim het juist getypt heeft ,het is pas nog aan bod gekomen.(de verdunnings lijst voor de PB APC)

EDIT: (Dit is kopie & paste ,orgineel door Tim geplaatst)

1:100 - Te gebruiken om je ramen mee schoon te maken of als ruitensproeiervloeistof (handig!)
1:30 - Lichte vervuiling. Bijvoorbeeld onderhoud aan kunststof, het reinigen van leer etc.
1:15 - Normale vervuiling. Vlekjes / strepen op kunststof, lichte vlekken op leer, wielkasten, velgen etc.
1:7 - Stevige vervuiling. Vlekken in bekleding. Ontvetten van motoronderdelen etc.
1:1 - Hardnekkige vlekken in tapijt en andere bekleding. Ontvetten van zwaar vervuilde onderdelen

Sorry voor de bump maar hoe passen jullie de vermenging toe? 1:30 bv met een maatbakertje ofzo?
 
Een maatbeker of een spraybottle met de verhoudingen er op. Is nogal simpel: 1:30 is 1 deel product op 30 delen water, dus 10ml product en daar doe je 30 x 10ml= 300ml water bij ;) Of als je nog preciezer wilt zijn is het eigenlijk 290 ml water. Plus de 10 ml product is dan 300ml in totaal.
Wil je een liter product en de verhouding is 1:30, dan heb je 33 ml product nodig en dan 29 x 33ml water, dat is dan ongeveer 1000ml totaal.

Snap je het nog? 8o
 
y = hoeveelheid product je wilt hebben. Bijvoorbeeld 750ml
x = hoeveelheid APC
m = verhouding je wilt gebruiken. Bijvoorbeeld 1 op 30. m is dan 30.
m en y zijn altijd bekend.

Dus x + mx = y
x(1+m) = y
x = y/(1+m)

of zoiets.
 
goh dat zou wat zijn hey!!! dat je in plaats van 1:15 het aanmaakt in 1:15,1381245 :zzz: :zzz: :zzz: :zzz:

jongens, dat komt niet op de microliter hoor.
 
Heb een gerelateerde vraag. Hoop dat ik 'm in dit topic kwijt kan/mag...

Om m'n lederen interieur te onderhouden had ik de PB APC en LS aan willen schaffen. Maar nu is de APC niet leverbaar en ik zit niet te wachten op ene gallon verpakking...
En gezien 't nu toch wel echt nodig is dat ik m'n interieur aanpak wil ik zsm aan de slag.
Nu mijn vraag --> kan ik, for the time being, de PB APC vervangen met Dasty??
 
DASTY = BIG NO NO :no !!!!
Veel te agressief!!! 8o Is een sterke ontvetter, en dat wil je niet gebruiken op leer :weetniet
 
Neen ,Neen ,Neen ,Neen ,Neen..!!!

Absoluut niet doen ,je zal het jezelf nooit vergeven. Er staan toch nog verschillende reinigers in de webshop.
Poorboys APC ,Megs APC en APC+ ,Chemical Guys APC en Extreme Leather Cleaner ,Wolfgang en Pinnacle sets voor leder ,...
 
Geen Dasty dus, gelukkig heb ik 't eerst gevraagd! 8o
M'n leer is niet echt vuil ofzo maar gewoon niet meer zo mooi als zo'n 6 maanden terug...

Ik dacht hier op het forum gelezen te hebben dat PB APC + PB LS het gemakkelijkste in gebruik is en de prijs/kwaliteit verhouding top is.
Vandaar dat ik dat aan wilde schaffen.... of adviseren jullie mij toch een ander product/alternatief (mss met een aparte cleaner en conditioner)?
 
Overigens kan een grote verpakking PB APC geen kwaad: je kan het ook gebruiken om de banden te ontvetten, de wielkasten schoon te maken, trims te ontvetten, etc. Heel veelzijdig!
 
Heb in verschillende posts gelezen over APC en verschillen in Meg en PB nou ben ik op zoek naar een APC die ik kan gebruiken om rubbers, deurposten, enz mee kan reinigen maar ook de bekleding in combinatie met m'n extractor.

Kan iemand me vertellen hoe de schuimvorming is van de PB APC ten opzichte van de Meg APC of APC+?

De + schuimt minder las ik maar is minder geschikt voor de andere klusjes begreep of heb ik het mis...:weetniet

Hoor graag jullie ervaringen icm een extractor.
 
De werking van alle producten zijn gelijk hoor. Dat de APC plus minder geschikt is voor klusjes buiten de extractor om is onzin!
 
Bedankt voor je antwoord Xizer!
Dus kan ik het beste de APC+ nemen omdat ik die goed kan gebruiken met de extractor :cool:

Kreeg wel een tip om de APC niet in het machien te doen maar op te spuiten, inborstelen met mf doek om de borstel en dan met de extractor er achter aan.