• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil in foam cannon

itsjeroen

Detailing rookie
15 apr 2020
2
2
Goedendag,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik was mijn auto normaal gesproken met autoglym polar blast door een Karcher K2 (110Bar) met een FJ 6 Foam jet
bol.com link:

Maar het schuim is niet erg dik, Ik heb de polar blast ook wel eens als concentraat gespoten en dan krijg je wel wat dikker schuim, maar niet zoals je in veel video's ziet.
Nu hoor ik veel mensen over de bar van de hogedruk reiniger en over het schuimpistool zelf.
Nu zag ik deze ook staan:

Zou het met dit schuimpistool beter werken?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Mvg,
Jeroen
 
Zeker krijg je met die andere een beter pak schuim ;)

CC verkoopt ook Lancia foamlanzen ... of je kijkt bij een grote Chinese website;)
 
Het maken van dikker schuim komt voornamelijk door liters per minuut en de lans. De lans die je nu hebt is een veel te standaard product. De Monello Lancia werkt vele malen beter. De liters per minuut hangen bij de meeste HD reinigers af van de druk. De K2 kan opzich mooi schuim maken, niet de allerdikste maar moet wel een leuk laagje kunnen geven. Een bijkomend punt is dat een dikke schuimlaag niet meer of minder doet behalve mooi zijn. Te dik schuim valt er sneller vanaf en alleen het contactlaagje met de lak doet ook daadwerkelijk iets.
 
Allen al bedankt voor de reacties.
De lancia is bestelt!
Nog een vervolg vraag.

Is het nodig om het schuim als concentraat in de fles te doen of raden jullie aan om 50% autoglym en 50% water te doen, of een andere verhouding natuurlijk.

@Istnogferarie
Okay, dit is nieuw voor mij, maar ben dan ook zeker geen professional.
Maar een dikke schuimlaag helpt bij mij wel voor de ''fun factor''
Vindt het er toch altijd mooi uitzien als een auto van groen naar wit gaat :)

Nogmaals,
Allemaal alvast bedankt voor de antwoorden.

Mvg,
Jeroen
 
"Verdun Polar Blast 1:5 (1 deel Polar Blast en 5 delen water) in een foamfles" ;)

Probeer dit ongeveer aan te houden of in ieder geval te testen wat een goed schuim geeft. Te dun schuim loopt te snel van de lak en kan niet werken. Te dik is eveneens niet goed omdat het schuim dan teveel blijft plakken het losgeweekte vuil niet af kan voeren óf het wordt te zwaar en valt te snel van de lak.
 
"Verdun Polar Blast 1:5 (1 deel Polar Blast en 5 delen water) in een foamfles" ;)

Probeer dit ongeveer aan te houden of in ieder geval te testen wat een goed schuim geeft. Te dun schuim loopt te snel van de lak en kan niet werken. Te dik is eveneens niet goed omdat het schuim dan teveel blijft plakken het losgeweekte vuil niet af kan voeren óf het wordt te zwaar en valt te snel van de lak.
Inderdaad, 1:5 doe ik ook in de fles. Ik gebruik de faam gun van Kranzle in combinatie met de Kranzle k1050 TST . Super goeie combi vind ik. In veel filmpjes moet je eens letten op de kleur van het mengsel in de faam gun. Sommigen gebruiken denk bijna puur spul in het reservoir aan de kleur te zien. Ik gebruik ook polar blast, polar wash, polar seal. En dan nog enkele producten uit de professionele lijn van autoglym. Echt top produkten.
Zeker weten dat 1:5 voldoende is voor aitoglym polar wash en blast. Het resultaat is meer dan verbluffend. Filmpjes zijn niet altijd realistisch. Let eens op de kleur in het reservoir. Dit worden wel heel erg dure wasbeurten met bijna puur spul en het resultaat is erom niet beter. Misschien wel inderdaad erg dik schuim maar daar blijft het dan ook bij..... mvg, dirk vdv