• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil in pads. Wat wil ik bereiken en welke pad is hiervoor het beste?

Pietbel

Detailing chief
9 mei 2016
44
75
30
Ik weet niet zeker of deze al een keer voorbij is gekomen, maar een repost kan in dit geval geen kwaad. Denk ik althans.

Ik zie op het forum verschillende vragen over pads en wat de beste combinaties zijn (Pad en product). Ik moet eerlijk toegeven, het is rete interessant om de verschillen in pads te ontdekken, en om er achter te komen wat een pad nou precies doet, wat de voordelen van een microfiber vs foam is etc. Dan is het toch fijn dat er iemand is die dit uitgezocht en geprobeerd heeft. Niet alle pads worden verkocht op CC, maar het kan je wellicht helpen in je zoektocht (mag dit?)

Anyhow; Ik kwam dit linkje tegen op het interweb. Hij is ondertussen al 3 jaar oud, maar (voor zover ik kon zien) wel actueel. http://www.autopia.org/forums/the-d...autopia-carcare-com/43194-da-cutting-pad.html

Wat denken jullie hier van en wat is jullie ervaring met deze of soortgelijke pads?
 
Er is inderdaad veel te vinden over verschillende pads, hier op het forum. :p

Als je even zoekt, vind je al veel info. Denk aan de hardheid en structuur van foampads, waarom MF-pads een goede correctie hebben, de combinatie van polijstmiddel en type pad, enzovoorts... Dit is dus samengesteld door ervaringen van mensen en dat is inderdaad fijn. :)


Greetz
 
Behalve de combinatie van polijstpad en polijstmiddel zijn er meer belangrijke variabelen:
- gebruikte machine (uitslag, toerental) (rotary = uitslag 0)
- op welke lak (hardheid)
- wat is het lakprobleem (wat wil je bereiken), voor een sinaasappelhuid ligt dat anders dan voor krassen.
 
Niet alle pads worden verkocht op CC, maar het kan je wellicht helpen in je zoektocht (mag dit?)

Natuurlijk mag dit. Zolang je maar niet je best doet om ze hier te verkopen.

Echter mijn ervaring is alleen maar met Wol en Foam van Monello.

Daarin merk je dat Foam lang mee gaat en de klus in veel gevallen goed kan klaren. Cutting en Polishing doen ook echt wat ze zeggen. Echter in het geval van Truus met haar harde lak is een Wol pad wel de uitkomst. Op zwaarder beschadigde delen is de Oranje of Gele Pad ook wel afdoende maar zul je toch enkele hits moeten doen om resultaat te boeken. De Wol pad is dan 1 hit afdoende. Het nadeel van de Wol pad is het primen (kost veel product) en het spettert aan het begin iets meer.... Voorzichtiger werken dus....

Dit zijn mijn ervaringen en hoop dat je hier wat mee kunt.

Greetings mr. D. Juice
 
Die man van buffdaddy prime'd al z'n pads. Pufje detaillerspray er op en vervolgens een paar klodders polijstmiddel. Dat verspreid hij dan vervolgens goed over z'n pad zodat het gehele oppervlak met polijstmiddel gevuld is. Schijnt beter te werken dan gewoon drie klodders er op en dan op je lak.
 
Water of detailingspray spuit ik ook op mijn pads. Dit doe ik om het polijstmiddel niet meteen diep in de pad te laten trekken en soms ook als extra "glijmiddel".
Een foampad prime ik eigenlijk bijna nooit. De druppels op de pad dep ik over het paneel en verdeel dit dan op een lage machinestand. Je verdeelt het poliistmiddel dan over het paneel én je pad.

MF-pads prime ik wel. Dit omdat ik de vezels bedekt wil hebben met polijstmiddel voordat ik begin. Dit doe je uiteraard gewoon met het polijstmiddel wat je gaat gebruiken in je hit.


Greetz