• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschil Mothers Reflections, FX en California Gold Spraywaxes

blazer

Detailing addict
17 dec 2010
275
62
Weet er iemand het verschil tussen deze drie spraywaxen van mothers?

Mothers Wax Reflections Advanced Spray Wax

en

Mothers Wax FX Spray Wax

en

Mothers Wax California Gold Spray Wax


Bij mothers geven ze eigenlijk dezelfde beschrijving , ik gebruik nu de Reflection en vind deze super , iemand ervaring met deze drie ?
 
het zal een beetje het zelfde zijn als bij meguiars.

3 of meer verschillende product series, wat vaak allemaal bijna op het zelfde neer komt, maar de ene gebruiker stelt de ene serie op prijs.
en de ander vind high tech termen weer interessanter.

beetje marketing dus.


verwacht geen grote verschillen tussen de producten.
wellicht een verschil in polymeren en carnauba niveau. (significant)

kijk anders eens naar de QW+ van poorboys.
 
Kan niet met zekerheid zeggen ( nooit in verdiept oid ), maar meen dat de Reflections-serie een trapje hoger was.
 
+1

Mothers Wax wordt veelal onderschat maar biedt producten van hoge kwaliteit.
Heb de reflections serie in huis en ben er zeer over te spreken. Met name de wax+topcoat en de tire dressing.


Greetz Rob aka Vadebo
 
oke, bedankt boy's

ik wou misschien eens wat anders proberen van mothers , maar ga me toch bij de reflection serie houden .
Ben er trouwens ook zeer tevreden over .

En inderdaad vind ik ook dat Mothers altijd zowat op de achtergrond word verschoven , terwijl ze volgens mij qua prijs ten opzichte van kwaliteit zeeeer goed zitten .:ja
 
Het is geen 'marketing', daarin is Mothers Wax toch net wat 'beter' dan Meguiars. Tussen Reflections en de FX Spray wax zit namelijk wel degelijk een verschil. Reflections is wat dikker qua substantie en moet je even laten 'hazen' voordat je het afwrijft. FX is makkelijker in gebruik doordat je dit gewoon wipe on en meteen wipe off kan doen. Ik denk dat Reflections hierdoor wel net iets meer bescherming biedt. Ik las op andere forums dat men vindt dat FX gladder aanvoelt en een sealant achtige look heeft (mooier bij lichte lak), maar Reflections een 'diepere' look geeft (mooier bij donkere lak). Zowel qua gebruik als looks dus 2 verschillende producten.

Ik ben overgestapt van QD+ en QW+ (Poorboys) naar de FX Spray wax, omdat ik deze ook tijdens het drogen gebruikt kan worden. Zo boost je je wax-laag en droog je ook meteen je auto. Reflections kan trouwens ook op een natte auto gebruikt worden. Scheelt weer tijd.
 
hey , ik heb geen ,,sprayer'' - wax van mothers ,maar wel de fx synwax vloeibaar van mothers en ben daar ook heeeeeeeeel tevreden over(geeft zelfs hetzelfde resultaat dan de natty's bij mij,is wel met het handje aangebracht en opgepoetst)
een 2e laagje geeft nog meer voldoening vind ik zelf.:cool: :cool:
mothers produkten zijn volgens mij dus ook zeker bij de betere te rekenen,alleen is de prijs net wat minder:rules en dat kan toch ook tellen ,kan ik weer andere dingen bestellen!!
is trouwens op aanraden van cc. dat ik meerdere ,,mothers-produkten'' besteld heb en heb daar nog geen minuut spijt van.:)^
groeten danny