• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschil poetsen en wrijven

Paultjuh

Detailing addict
16 mei 2008
579
62
misschien een domme vraag, maar zit nog eens even bij de doeken te kijken
en zag bij de PB deluxe mega towel dit staan:

DMT is tweezijdig, hij heeft een kant met lange vezels, ideaal voor het uitpoetsen van wax en voor ‘quick detailing’, en een kant met korte vezels, ideaal voor het uitwrijven van polish en sealants e.d.

maar wat is het verschil? ik gebruik eigenlijk met alles de langere haren omdat ik het fijner vind werken
product is dan sneller weg
 
Het maakt toch niet uit wat je uitwrijft?

Lange vezels voor wax en korte voor sealant, daar zie ik het nut niet van in.


De lange vezels worden door Mothers aangewezen als je producten (bvb een dressing ofzo) wil aanbrengen. De korte worden dan gebruikt om het overtollige product af te vegen.
 
Vandaag voor de eerste keer die groene Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel doeken gebruikt voor de waxlaag, die zijn suuuuper!!! Vanaf nu worden mijn Meguiars doeken alleen nog gebruikt voor het voorbereidend werk. De korte kant heb ik gebruikt voor het afnemen van de gedroogde wax, de lange vezel voor het oppoetsen en dat gaat fantastisch. Bij mijn volgende bestelling staan er alvast weer wat van die doeken :ja .
 
poetsen = oppoetsen van de lak, lange vezels zorgen voor meer warmte. bij poetsen oefen je meer druk en beweging uit op de lak. Hierdoor gaat met name carnuaba glimmen.

wrijven= het verwijderen van wax/ polish/ sealand residu. korte vezels zijn harder en maken de waxresten sneller los.

daarna oppoetsen voor glans8d


;)