• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil tussen Gyeon Q² MOHS & Q² PRIME

Vailen

Detailing addict
12 jul 2012
68
65
38
Bodegraven
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen deze 2?
Wil namelijk na de winter mijn auto onderhanden gaan nemen door er als finale touch een coating er op te plaatsen.
Maar welke kan ik het beste nemen?
 
Vanuit de webshop:

De Q2 MOHS coating geeft een diep, glanzend resultaat. Het visuele effect is anders dan bij Q2 PRIME, dat een glas-effect geeft. Q2 MOHS zorgt voor een wetlook en een natuurlijk stralende lak.


Daarnaast zouden droog- en curetijd van de Mohs iets langer zijn.

Maar houd er rekening mee dat je MINIMAAL tot 15 graden moeten stoken om een coating te kunnen laten uitharden nu. Ik wacht met de coating tot in het voorjaar, in de winter red ik me wel even met een Collinite.

(Wel in December bestellen vanwege de mooie actie momenteel. :) )
 
Dat dat? Tut tut!:D

Maar goed dat je het zegt, want ik had bij de vorige coating, wiens naam niet gezegd mag worden, het gevoel dat de coating minder hard was dan de lak, en dat swirls na het aanbrengen van de coating dus eerder verschenen, 100% vermijden kun je ze namelijk nooit.
 
dit dat dan maar, net als kit kat.

Maar het zou minder kans op swirls moeten geven de MOHS. De praktijk moet het de komende maanden uitwijzen.
 
Ik heb kort geleden de Gyeon Q2 Prime aangeschaft, maar in de gebruiksaanwijzing staat niet expliciet aangegeven dat je meerdere lagen Prime kunt aanbrengen (terwijl bij de Q2Mohs staat aangegeven dat je maximaal 3 lagen kunt aanbrengen). Kan ik hieruit opmaken dat de Gyeon Q2 Prime niet gelayerd kan worden, dus 1 laag Q2 Prime en na 3 uur de Q2M Cure erop?
 
Dan ga ik toch voor 2 lagen. Hoeveel tijd moet er tussen 2 opeenvolgende lagen aangehouden worden? Ik heb beschikking over een UV-lamp! Of gebruik ik de UV lamp pas na volledige applicatie van de coating (dus niet tussendoor)?
Anders krijg je misschien problemen met het gebruikte afplaktape, of moet ik UV bestendig afplaktape gaan gebruiken?
 
Aanbrengen, uitpoetsen, rondom infrarood, twee uur later laag twee daarna wederom infrarood rondom.

Tape zou geen problemen moeten geven. Maar eerlijk gezegd zou ik de tape voor applicatie van PRIME al weghalen.
 
En als je niet over een IR straler beschikt ? Hoelang tijd moet erdan tussen zitten voor een nieuwe coat ? Ik wil namelijk een Corvette stingray 1965 cabrio gaan doen , heb ik dan de 30 of 50 ml Q²prime nodig als ik 1 coat wil zetten en kan ik deze dan aftoppen met Cancoat ?

Groeten John
 
30 ml is genoeg voor 1 coat en als het goed is, moet je ook wel 2 lagen aan kunnen brengen aangezien het een cabrio is. Tussen de lagen dan 2 tot 4 uur laten zitten.

Aftoppen met Can Coat het liefst na 4 uren of langer als dat lukt (de volgende dag bijvoorbeeld).
 
En als je Q² prime heb aangebracht na 4 uur de Cure erop en dan Cancoat ? Of na de Q² prime gelijk Cancoat en daarna de cure.