• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil tussen Lake Country finishing pads

-Vanquish-

Detailing addict
1 jul 2008
698
65
Als ik het goed begrijp zijn er een drietal finishing pads van Lake Country, blauw, zwart en rood
Ik vraag me dus af, waar zit het verschil buiten de kleur?
Ze zijn alledrie geschikt voor het aanbrengen van sealants of vloeibare waxen en hebben geen cutting power.

Welke pad zouden jullie gebruiken voor bijvoorbeeld het aanbrengen van Black Hole of EX-P?
 
Ik moet je even corrigeren :)

De zwarte pad is de stevigste pad, maar heeft net als de andere twee cuttingfactor 0. Deze is bijvoorbeeld zeer geschikt om zeer milde abrasives af te breken. Goed geschikt voor een finishing polish, of iets met een cleaner erin. Zoals een cleanerwax, de step 1 pre-wax cleaner, professional polish, black hole (heeft ook een cleaner) etc.

Blauw is een stuk zachter en kan je gebruiken als finishing pad voor pure sealants, waxen etc.

Rood is nog wat zachter en heeft bovendien een minder zuigende werking dan de blauwe pad.
 
Hm, dan moet ik die rode ook nog maar eens bestellen.


Tim, met welke van deze drie is de (beige) Meguiar's finishing pad het best te vergelijken eigenlijk? Behalve de diverse polishing pads heb ik dus een Meg's finishing pad en de LC black. Nou had ik zelf eigenlijk bedacht om de PB Pro-polish op een witte polishing pad te doen, en de Black Hole op de zwarte LC. Is het dan misschien beter om de zwarte LC voor de professional polish te gebruiken en de Meg's finishing pad voor de Black hole?
 
met de blauwe breng ik m21 aan en met de rode m26
zwart gebruik ik voor m7 en ook PB white en black(3 verschillende zwarte dan he )
 
Bedankt voor de antwoorden, weer wat bijgeleerd. Dan ga ik ofwel nog een rode of een blauwe erbij nemen. Misschien allebei, komt altijd wel van pas en kan ik ze alledrie eens vergelijken :)
 
Deze heb ik uitgeprint en op de deur van de garage gehangen :)

lakecountry.jpg


Altijd makkelijk
 
Sven, dit had ik nog tussen men favorieten staan, misschien heb je daar iets aan.
http://thedetailinghandbook.com/Foam_Pad_Chart.aspx

Die tabel vanuit men link lijkt wel niet echt volledig, maarja, dacht, zal het toch maar posten :p
 
Thanks! Dat roept echter weer de vraag op of de pads die Carclean verkoopt de 'Classic' of de 'Hi-Gloss' zijn...

Vroeg me ook af of iemand hier zowel de LC als de Megs finishing pads heeft gebruikt.
 
Ik merk op de site volgende pad op: Green Heavy Polishing Pad en via de zoekfunctie vind ik geen info erover. Waartussen mag deze gesitueerd worden op onderstaande tabel en wat is cuttingfactor ervan?

lakecountry.jpg