• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschillen Dodo Juice Detailersprays

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.530
223
41
Gouda
Beste meisjes en jongens,

Ik zit een beetje te kijken naar een detailer spray voor na Het simpele zaterdagochtend zodat je middags kunt/moet winkelen met vrouwlief * Wash & Dry * plannetje.

Ik snap de verschillen een klein beetje maar vindt het lastig om zelf een keuze te maken.
Wie kan mij helpen dit dilemma op te lossen.

Deelnemers :

Dodo Juice - Red Mist Tropical
Dodo Juice - Supernatural - Acrylic Spritz
Dodo Juice - Supernatural - Carnauba Glaze

Ik neig op dit moment erg naar A.S. of R.M.T. vanwege het gebruikersgemak.
C.G. is volgens mij iets bewerkelijker maar ik ben nog onbekend met dit soort producten.

Alvast vriendelijk dank voor de lieve woordjes die zullen volgen...
 
Ik ben persoonlijk helemaal weg van de Red Mist.
Heerlijke geur, makkelijke verwerking dmv 2 tufjes per paneel, mooie beading.
Maakt mijn zwarte VW nog dieper van kleur.
Met de andere 2 heb ik geen ervaring.
 
Helaas heb ik nog niet met alle drie producten ervaring. Daar gaat wel verandering in komen want naar aanleiding van dit topic heb ik zojuist de Supernatural - Acrylic Spritz besteld. Dat dan weer wel :),

Maar de andere 2 heb ik hier al staan en verschillende keren gebruikt op auto's met een donkere metallic lak.
Ik vind ze allebei prettig werken en heb het idee dat CG net iets meer glans geeft. Om dat echt goed te testen zou ik natuurlijk bijvoorbeeld een halve motorkap met het ene en de andere halve motorkap met andere product moeten behandelen.

Van de standtijd heb ik zelf nog geen beeld kunnen vormen want ruim voordat het einde standtijd is, heb ik al lang weer ingegrepen ;).
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Helaas heb ik nog niet met alle drie producten ervaring. Daar gaat wel verandering in komen want naar aanleiding van dit topic heb ik zojuist de Supernatural - Acrylic Spritz besteld. Dat dan weer wel :),

Jij bent ook zwaar verslaafd hè ;)

Ik las dat S.C.G. aanbrengen is met een MF Pad, en direct uitwrijven met een korte MF doek.
Ik las dat S.A.S. aanbrengen op 1 kant van de MF doek is, uitwrijven met de andere kant.

Is R.M.T. hetzelfde qua verwerking als S.A.S. ??
 
Jij bent ook zwaar verslaafd hè ;)

Ja, verschrikkelijk.

Hieronder voor de nieuwsgierige lezer de achterkantjes met gebruiksaanwijzing van de Red Mist en de Carnauba Glaze.

20160726_214909.jpg
.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Red Mist werkt erg zuinig met een MF pad, 2 x sprayen op een pad is ruim voldoende voor een flink paneel, snel aanbrengen en gelijk afnemen.
Nooit geen vlekken oid, erg makkelijk produkt met mooi resultaat.
 
Ik ben alleen bekend met Red Mist, en man man man wat werkt dat spul lekker.
Heel vervelend dat het zo duur is, andere detail sprays vlekken altijd bij mij, heb er diverse van Chemical Guys, alleen maar strepen en vlekken :scream:

Gr. Danny
 
@Istnogferarie ,jij met aandelen in Ddj zou al lang alledrie de soorten op voorraad moeten hebben leek mij...
Ikzelf ben groot fan van Red mist mooie glans ,makkelijke streeploze verwerking.
Ddj Carnauba Glaze staat op de nominatie om elk geval een keer uit te proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
@Ric325i volgens mij zijn er ook niet veel dingen meer die nog niet in mijn collectie zijn. Ik wilde eerst niet aan het idee van een quick detailer. Echter is dit een stap om mijn collectie weer uit te breiden en ga dat dan dus niet afslaan. Mijn ruimte is echter beperkt en kan voor nu maar 1 flesje kwijt.
 
@Istnogferarie ,waarom wilde jij niet aan het idee van een quickdetailer?
Quickdetailer vind ikzelf altijd makkelijk en heb er dan ook meerdere in voorraad en een veelvoud daarvan al uitgeprobeerd = bijna onmisbaar dat spul imo.
Oei nog maar plek voor 1 flesje? Dan heb jij een serieus probleem...
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Met de producten als red mist en acquafobia heb je niet echt controle waar het product nou wel of niet zit. Verdelen door middel van tuinslang of hoge druk... juist. Dan gaat het alle kanten op.

Waarom probeer je niet Sonax BSD? daar kan je gecontroleerd het product op je panelen aanbrengen. Zorgt voor een goede beading en geeft extra glans.
 
Enne, plaats voor een flesje @Istnogferarie ? Dan wordt het tijd voor een verbouwing... Waar ga je de 5 liter kannetjes anders laten??

Alle koffers en tassen zijn vol en er komt pas weer ruimte wanneer er iets op is, maar de voorraadkast is groot en sterk.
Collectie Voorraad 2016-07-06.JPG


Minder wc papier en geen strijkbout en daar passen wel een paar kannetjes :p
 
Laatst bewerkt:
@Istnogferarie ,waarom wilde jij niet aan het idee van een quickdetailer?
Quickdetailer vind ikzelf altijd makkelijk en heb er dan ook meerdere in voorraad en een veelvoud daarvan al uitgeprobeerd = bijna onmisbaar dat spul imo.
Oei nog maar plek voor 1 flesje? Dan heb jij een serieus probleem...

Ik had zelf eerst zoiets van elke maand of elke 2 maanden waxen, om de 2 weken wassen. Waarom een QD als je goed en netjes wast maar ik zie dat je na een week of 2 minder glans hebt en waxen is teveel werk. Hier is de QD voor bedacht en ik ben dus nu overtuigd ;)

Enne ruimte probleem zal vast wel opgelost worden door een nieuwe tas erbij te nemen maar voor nu zijn 2 Cubo's, 1 Borsa en de Detailing Koffer eventjes genoeg. Ik doe weinig andere auto's dan mijn eigen en doe het zelden voor geld en toch ligt er hier een voorraadje van € 2500. Soms trek je even aan de elektronische handrem

Collectie 2016-07-06.JPG
 
Haha, ik stelde het voor omdat ik bij je laatste bestellingen ook wat ander "materiaal" zag dan Dodo :)
Maar back to the Dodo products dus haha!
 
Ja sorry. Had een moment van zwakte.
Ik heb wel wat producten die niet van Dodo zijn.
Monello als polijstmiddelen.
Tuf Shine voor de banden.

Uhm en de rest van de vloeistoffen zijn Dodo...