• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschillen in m105 - D300 - UC

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hoi iedereen,

Ik zit al een tijdje te werken met de smat-producten en zit met een paar vragen die medeforummers me zeker kunnen beantwoorden.

Ik werk meestal met m105 en de bijhorende foam pads. Bij zwaardere correctie wijk ik uit naar surbuf of microfiber cutting pads. Dit gaat goed maar het gebeurd dat de m105 moeilijk begint te doen. direct opdrogen, niet van de lak te krijgen... Is zeer irritant als je met tijdsdruk werkt op een Breakmodel ...

Met de pads heb ik geen problemen enkel dat soms de surbuf net iets teveel haze geeft op bepaalde lakken evenals de MCP met m105. UC met deze pads is dan weer te weinig... Ik heb de pads geprobeerd met UC maar kom belange niet aan de correctie van de m105. Wel easy on-off... Zelf heb ik ook de Monello-serie. De mezzo en Finale gebruik ik veel maar mezzo is geen leuke in warmer of vochtiger weer. Met Forza Inizio heb ik geen voeling... Krijg het niet onder de knie

Maar ik zie de laatste tijd de D300 weer veel voorbij komen. Ik lees op verschillende foria dat de D300 evengoed is als de m105 maar dan zonder de 'slechte kanten' van de compound. Ook zouden de trims bij perongeluk raken niet zo moeilijk proper te maken zijn. D300 zou ook bruikbaar zijn op foampads?

Voor de testen is een bus D300 net iets te duur. Dus had graag wat ervaringen van forummers die deze producten ook in hun arsenaal hebben.

Grtz en weer bedankt !!

Stephan

Is het niet zo dat de D300 meer specifiek gemaakt is voor de microfiber pads ?
Je zou de M105 ook met een foamed wool kunnen gebruiken als je toch zwaarder wilt/moet gaan.
Sowieso lekker tapen, dan heb je het nadeel van de trim ook niet ( simpel maar effectief bedacht toch )
Al met al geen echt antwoord op je vragen, dit komt omdat ik niet met zowel de D300 als de pads werk, maar leek me wellicht een ( kleine ) toevoeging die bij me opkwam.

Hey Marcus,

Afplakken doe ik steeds :-D. gebeurd soms dat ik ergens een klein hoekje mis en dat ik het na de hele sessie pas zie. Dit had ik bv niet met Mezzo. Maar dan is de m105 een echte bitch. (zelfs wondersponsjes hebben het soms moeilijk.)

Ja die is speciaal ontwikkeld voor de micorfiberpads maar zie veel mensen hem gebruiken met foampads voor zijn leuke werking.

Maar dan zal ik het wolletje eens proberen met m105. Heb deze toch reeds besteld enkel nog niet uit de verpakking gehaald :-D

Grtz en toch bedankt voor je antwoord .

Als de M105 "begint te bitchen", heb je dan al eens geprobeerd wat water toe te voegen?:idee