• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschillen monello smartpads en professional

dopestuff

Detailing addict
3 dec 2012
284
65
Ik hoop dat deze vraag nog niet eerder is geweest (maar ik heb er nergens een antwoord op kunnen vinden)

Ik wil voor een dap gaan (ik ga al naar de cursus van aankomende dinsdag) heb me ruim in gelezen en gekeken

Nu heb ik dus mijn winkel mandje klaar (en ga voor de: Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Lite Edition)
Echter wat is het verschil tussen de 5,5" profi pads en de smart pads?

Ik weet dat kwa looks de profi "glad" is en de smartpad "kuiltjes" heeft, maar wat is het verschil in effect hiervan?

Ook nog een extra vraag, ik neem dus bij de starterskit dus ook een rode en zwarte pad (voor glaze en wax), echter raden jullie ook aan om nog een zwaardere pad en inizio mee te bestellen?

Vergeefse hoop, maar dat is helemaal niet erg
Laat je niet gek maken, na de clinic is er best tijd voor advies
Kan je ze gelijk ook zien en voelen

Uiteindelijk wil je ze allebei hebben :-d
Zwaardere pads en polijstmiddel is afhankelijk van de staat van de lak
Ik neem aan dat je met de auto gaat, best iemand die even wil kijken

Ja snap ik dat er dan nog tijd is voor vragen enz.

Maar ik wil zoveel mogelijk "beslagen ten ijs komen" :)

Waarom zou ik ze allebei willen hebben?

Hier op het forum ben ik ergens tegen gekomen dat er tests zijn geweest voor de nieuwe pro pads! Hierbij zijn dus ook de 'vormpjes' in de pad geprobeerd wat weinig verschil maakte!

Heb zelf afgelopen vrijdag een dap aangeschaft in de winkel waar ik uitgebreid ben geadviseerd door Dennis!:-)^
Op aanraden van hem heb ik bij het normale starters set een oranje, rode, zwarte en wollen erbij gehaald!
Aangezien de wollen natuurlijk ook gewoon gebruikt kan worden met de Mezzo! Heb zelf dan ook geen inizio aangeschaft, misschien in de toekomst...

Als je budget het toelaat zou ik wel gewoon de inizio aanschaffen! Je zal hem misschien weinig gebruiken! Maar je kan hem maar hebben!
Je zal maar net een klusje hebben waar je het gewoon niet red met de mezzo...

Geen dank!
Denk dat je genoeg adviesen gaat krijgen bij de clinic!
Wil deze zelf ook eens volgen!

de clinic was inderdaad helemaal top, ik kan hem aanraden!

nog een helemaal extra tips&tricks gehad (buiten het advies voor pads)

ik ging weer met 2 volle tassen en een DAP de deur uit :-)^

Toen ik er afgelopen vrijdag weg ging had ik zelfs 3 tassen en een dap! Haha!

Wat heb je allemaal aangeschaft!

de rafini starterskit

5,5" pro pad zwart erbij (voor glaze)
5,5" wolle pad erbij

monello inizio forza erbij (voor als het een beetje "ruig" moet worden)

need for speed (deze wil ik icm powercone in de sponningen gebruiken)
wheel woolie (omdat de EZbrush toch wat teveel spettert)
fout finger whool wheel mitt (omdat ik toch velgen heb met moeilijke hoeken en gaten)

carpro ceriglass
carpro 5" glass polishing pad (deze beide om lichte krassen in ruiten wat te proberen te verminderen)

ironx paste (voor de hardnekkige plekken vooral op de velgen)

wat extra poorboys APC (laatst er aardig wat door gegaan toen ik 4 auto's heb gedaan met een extractor)

raggtop rabric kit (voor een collega die een beetje een groen dak heb)

Mooi lijstje...
Mis wel wat producten maar ga er vanuit dat je al het een en ander had!

Zelf inderdaad ook een zwarte en wollen pad... Tevens heb ik een rode en een extra oranje genomen!
Alleen NOG geen inizio forza... Moest ergens een lijn trekken... Was al erg veel kwijt!

ik weet niet wat je mist maar ik heb al wel een aardige collectie (ongeveer 2 grote kisten vol)

ow ik was nog vergeten dat ik ook de monello duo handpad erbij besteld had (voor de eventuele kleine tussendoor dingen)