• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verse lak, en hoe nu verder?

aBBel P155 SW

Detailing addict
26 apr 2009
119
62
49
Aangezien mijn auto lekker vers gespoten is in het donker groen mettallic is het wel tijd om wat mooie nieuwe producten voor mijn eigen auto te kopen. Ik zat te denken aan het volgende.

(in deze volgorde aanbrengen)

-lime prime lite
-Smartsealant (heb ik al vandaar)
-Collinite #915 (heb ik al)
-Dodo juice Purple Haze
-Red mist (als detailer spray)

Mijn vraag nu alleen hoe zacht is purple haze? Ik vind het wel prettig als de wax een beetje stevig is. Misschien Blue Velvet een andere optie. Zat aan de Purple haze te denken ivm met harde basis wax en zacht toppen. Maar dat slaat misschien nergens op :D
Lijkt mij een lekkere combo, misschien iemand nog suggesties of aanvullingen?

gr bb
 
Als je lak vers is, de eerste 8 weken niets aan doen wat sealants betreft. Een pure wax zou in principe nog kunnen. Als de lak goed uitgehard is, dan kun je het gewoon beschermen met van alles.
 
x-] Dennis de man van de geurtjes! Hij is afgelopen Donderdag avond gebakken in de cabine. de spuiter vertelde me de eerste 2 weken niets aan doen lekker buiten in de zon zetten ed. Daarna eerst een wax en uiteindelijk de de sealant. Maar maakt het nu nog uit of ik de Collinite top met een zacht of een harde wax?

gr bb
 
Maakt denk ik geen ruk uit.