• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verse vogelpoep op net gepoetste auto :-(

Sailor

Detailing rookie
18 apr 2009
13
0
Vorige weekend de hele auto gedaan. Zie ik net een verse kwak zitten }:)w
gelijk verwijderd met PB Spay and whipe cleaner en zachte doek. Ondanks dat de shit nog zacht was heeft die zooi toch gewoon ingebeten en blijft er een doffe plek achter (als water dat is opgedroogd). Mijn vraag is niet hoe ik dit weer goed krijg, want dat gaat wel lukken met een beetje poetsen. Ik had eigenlijk verwacht dat de wagen nu wel goed beschermd zou zijn tegen deze ongein. Ik bedoel hij is netjes gepolished, black hole en PB EX wax erop en dan bijt die troep er toch nog door. Is er een middel om betere bescherming te krijgen? Of had ik gewoon een vogel die Indisch had gegeten :D
 
Ligt volgens mij aan wat voor een vogel het is en wat die gegeten heeft.
Ja klinkt raar, ik weet het, maar ik heb weleens gehad dat vogelstront er een paar dagen op heeft gezeten omdat ik niet thuis was, dat kreeg ik er zo af.
Maar heb ik al eens gehad dat een halve dag al genoeg was om in te vreten.

Als die pal in de zon staat zal het ook wel harder gaan denk ik.
Je zou kunnen proberen om dat stukje opnieuw te polijsten, ik kreeg het er niet mee weg maar was ook de eerste keer dat ik het deed.
Morgen ga ik een nieuwe poging wagen als ik de hele wagen doe.
 
Had ik op m'n vorige auto ook (A4). Gewoon helemaal uitgebeten, leek wel een maankrater!
Is volgens mij niet weg te krijgen, schuur je je hele blanke laklaag weg..........
Vreten die beesten accuzuur of zo??? Maagzuur is eigelijk net zo erg denk ik, maar ja, heb eigelijk nooit over m'n auto gepuked. :grinning:
 
Ik heb het regelmatig. Ellendige bomen voor ons huis met vogels erin welke nesten maken. Ik ben alleen erg blij dat ik de auto in de wax heb staan. Ik moest een tijdje terug met een klant auto ff naar huis en ja hoor het was al raak.

Na een paar uurtjes weer naar de zaak gereden en de poep was al droog en vloog er tijdens het rijden er al af. Totaal geen plekken te zien. Ik was zeer blij met de wax dus, hoefde dus niet weer opnieuw van alles te doen.

P.s. 2 jaar terug, auto zonder wax oid en de lak inderdaad weggebeten. Dus wax helpt echt wel tegen dit soort ongein!
 
@gerbrand: ok maar welke wax gebruik je dan? Ik heb er PB EX wax opzitten en dat heeft duidelijk niet hetzelfde effect dat jij omschrijft. Is er nou niks dat meer bescherming geeft?
 
op desbetreffende auto zat 1 laag 55 wax van RaceGlaze

Ik heb ook inmiddels van diverse klanten vernomen welke met Zymöl gewaxed zijn dat hetzelfde effect heeft.
 
Het probleem met vogelschijt is dat de zuren ín de schijt je lak aantasten. Zodra het opgedroogd is, is er niets aan het handje.
Wordt het weer nat, denk aan regen, dan werkt het zuur weer door.

Het zijn gewoon een stelletje vliegende ratten, van mij mogen alle beesten met vleugels vogelvrij verklaard worden.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Tim, ideetje voor in het assortiment?

:D
 
Nu we het toch hier over hebben,
hoe haal je opgedroogde vogelpoep weg op een auto vol stuifmeel en zand?
Ik ben bang dat ik krassen maak als ik alleen maar Spray & Wipe gebruik.

Morgen maar even de tuinslang erop om hem schoon te spoelen, de rode Alto moet toch ook een beetje toonbaar zijn voor zondag.
 
Meestal leg ik er een zeiknatte microfiber doek op, wordt de boel zacht en kun je het veilig deppend weghalen.

Zoals Dibbuz altijd zegt, swirls en krasjes zijn niet te voorkomen, met de geringste aanraking kun je ze al veroorzaken.

:confused:
 
Ligt eraan hoegroot ze zijn :)
Zijn ze groot, hij staat goed in de wax, dan rij ik even naar de wasbox om het met de hogedruk te doen.
Ben je meteen van het stuifmeel en zand af.
 
ik heb het gezien bij de auto van de baas. audi a5.
op de motorkap echt ingebeten. zag er niet uit.

ik heb hem aangeraden naar de plaatselijke poetser te gaan en te vragen of ze dat weg konden polijsten.

volgende dag is hij geweest. een half uur zijn ze bezig geweest op een plekje van 5 bij 3 cm. maaaaaaar weg.
als nieuw.
 

Vergelijkbare onderwerpen