• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verstandig om nu te wassen?

Fireworkfanatic

Detailing guru
24 aug 2020
326
135
Goedemorgen beste detailers!

Ik zit te dubben of ik nu wel mijn auto kan gaan wassen. De reden hiervoor omdat het dicht tegen het vriespunt is, en 's nachts wel onder 0 graden komt.

Kan dit kwaad, in de zin van water zet uit bij bevriezing? Of wassen jullie gewoon lekker de auto, maar rijden jullie hem bijvoorbeeld extra droog in koude tijden?

Alvast bedankt :)
 
+1 Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers.
Lekker wassen bij boven 0 graden, meeste forummers maken hun auto toch droog na het wassen met droog doek of blower.

1 tip heb ik wel voor je: vet je rubbers van deuren, kofferbak goed in. Meeste problemen met vast vriezen van deuren zit hem daar in. Tenzij die rand tussen dak en deur vol ligt met water natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
De eerste keer dat ik in deze kou de auto deed schrok ik op het einde, wat zijn toch al die vlekken wat in de lak verschijnen:D was gewoon dauw hahah
 
  • Leuk
Reactions: Fireworkfanatic
Vorige winter heb ik een tijdje zonder HD gezeten. Moest toen wassen in een wasbox in de buurt, als voorbereiding op de detail. Herinner mij nog goed dat het onder nul was, want reed de auto van een ander de wasbox in en gleed door tegen de muur. :p (IJs op de vloer)

tl;dr - Wassen als het vriest gaat prima. :p
 
Herinner mij nog goed dat het onder nul was, want reed de auto van een ander de wasbox in en gleed door tegen de muur. :p (IJs op de vloer)

Dit is wel iets om rekening mee te houden. Zelf ook ondervonden :D

Na periode vorst en veel strooizout was her net boven nul. Denk ik, ff lekker gauw de auto wassen, zout dr af.

Gaande weg stond ik op een ijsplaat. Vorst zat nog in de grond. Water wat op de straat kwam bevroor. Stond ik daar een bak zout te strooien voor de schuurdeur, poging om ijs weg te krijgen:joy:

Maar de auto schoon binnen