Vervangen EZ detail Go

Discussie in 'Velgen en Banden' gestart door Guest007, 8 aug 2017.

1. Guest007

Guest007 Detailing addict

Leuk bevonden:
    2
    Wordt het een Wheel Woolie (Large of medium) of een Gyeon Wheelbrush (Large of Medium)

Gebruik op
    16" seat leon stylance velgen (10 spaaks)
    18" audi velgen (5 spaaks)

De EZ detail was hier perfect voor, maar het gespetter bij het terugtrekken begon wat tegen te steken, en dus terug over gegaan (voorlopig) op het gebruik van een spons (werkt ook behoorlijk maar neemt iets meer tijd in beslag)

Ik reinig de velgen wekelijks met een sopje (als het weer het toelaat), gebruik enkel een velgenreiniger indien echt nodig, en Ferrous Dueller elke 2 maand.

Ik zou het liefst bij 1 borstel houden, dus welke is een goede allrounder en krijgt jullie voorkeur ?

2. Jansen

Jansen Detailing guru

Leuk bevonden:
    795
    Ik vraag me af of de Wheel Woolie Medium smal genoeg is om tussen velgbed en remklauw en remschijf te komen, maar als je daar kennelijk al bij komt met een spons dan lijkt me dat geen probleem. Ik vind de wheel woolies erg fijn, maar doordat de steel dus wat breder is dan bijvoorbeeld een EZ detail brush mini, past zelfs de medium niet overal tussen. Die van Gyeon heb ik nog nooit gebruikt.

3. Soepergrover

Soepergrover Soeper Moderator
    Medewerker

Leuk bevonden:
    836
    Ben zelf wel happy met mijn Wheel Woolie.

4. Guest007

Leuk bevonden:
    2
    waar de remklauw zit geraakt de EZ Detail Go ook niet tussen hoor, kwestie van de wagen beetje te verzetten en kan dat plekje dan ook doen.

5. Jansen

Jansen Detailing guru

Leuk bevonden:
    795
    Zou je dan niet ook een EZ Detail Mini nemen? Het lijkt mij enorm onhandig om steeds je auto te verzetten als je de boel aan het wassen bent.

6. tembaco

tembaco Detailing guru

Leuk bevonden:
    2.280
    Ik heb ook de EZ en de EZ mini voor dit soort klusjes en plekken zoals tussen de remklauw. De mini spettert ook iets minder dan de grote vanwege de kortere haren. Nu moet ik zeggen dat dat spetteren wel meevalt als je hem rustig terug trekt.

Jansen vindt dit leuk.
  7. Nick1407

Nick1407 Detailing addict

Leuk bevonden:
    150
    Ik heb de wheel Woolies en nu net de EZ detail Go en vin wel dat de go niet slecht werkt. Deze dient eigenlijk vooral om de wielkassen te reinigen.

8. Zluytr

Zluytr Detailing guru

Leuk bevonden:
    1.753
    Ik moet mijn auto ook verzetten voor de voorste velgen. Kom daar niet eens met een wattenstaafje tussen. (Iets wat overdreven natuurlijk)

Oplossing.... grotere velgen!

Verder gebruik ik de kleine en medium wheelwoolie. Heb de ez ook gebruikt maar in vind het gespetter niet fijn.

9. tembaco

tembaco Detailing guru

Leuk bevonden:
    2.280
    Nu is die 17" ook wel een heel klein maatje he @Zluytr

Rémon vindt dit leuk.
  10. Zluytr

Zluytr Detailing guru

Leuk bevonden:
    1.753
    Het gaat niet om de maat, maar wat je er mee doet :p

Maar ik ben al druk bezig met andere :innocent:

Guest007, Istnogferarie en tembaco vinden dit leuk.
  11. tembaco

tembaco Detailing guru

Leuk bevonden:
    2.280
    Dat zegt iedereen die een te kleine maat heeft

Rémon, Istnogferarie, Blade en 1 ander vinden dit leuk.
  12. Blade

Blade Detailing guru

Leuk bevonden:
    993
  13. Istnogferarie

Istnogferarie Detailing guru

Leuk bevonden:
    2.491
    Mijn vrienden zijn allemaal groter dan een meter 70. Tellen die ook dan als grote maten?

Soepergrover vindt dit leuk.
  14. Quantoxx

Quantoxx Detailing guru

Leuk bevonden:
    3.401
    De EZ Detail GO bevalt mij prima, eigenlijk. Hij is bedoeld als ''pleeborstel'' om het velgbed te schrobben en dat gaat prima. Nog maar een enkele keer kwam ik inderdaad niet tussen remschijf/klauw en velg, maar dit was op een Octavia die volgens mij Smart-velgen eronder had zitten. :p

Het spetteren merk ik vrij weinig van. De borstel zit immers IN de velg. Voor de voorzijde van de velg pak ik meestal gewoon borstels/kwasten, maar gaat vaak ook prima met de ''pleeborstel''. :p

15. Nick1407

Nick1407 Detailing addict

Leuk bevonden:
    150
    Hier heb ik bij de superb ook last van! 16" velgen die maar een fractie groter zijn dan de schijven. Bovendien zit er achter de schijven een soort zwart metalen scherm / schijf. Het lijkt wel een spat scherm. Ik ken het nut niet maar zelfs met de kleinste wheel Woolie raak ik er niet langs...

16. Quantoxx

Quantoxx Detailing guru

Leuk bevonden:
    3.401
    @Nick1407 - Jah! Zo'n dunwandige plaat, inderdaad. Gelukkig is de EZ Detail Go stevig als een malle, kan je op zich wel doorprikken, haha! :)

17. Guest007

Leuk bevonden:
    2
    het verzetten van de wagen valt nogal mee, ff de handrem af bolt hij sowieso al naar achter

die plaat aan de remschijven heb ik al verwenst, al paar keer voorgehad dat er kiezelsteentjes in gevangen zaten, erg leuk als je dan gaat remmen

na de reis beslissen we welke het word, is het laatste item op mijn verlanglijstje waar ik nog niet uitkom :):)

18. zktom82

zktom82 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    4
    Dat is om zoveel mogelijk remstof tegen te houden voor de achterliggende onderdelen ;)

Guest007 vindt dit leuk.
  19. Dany

Dany Detailing rookie

Leuk bevonden:
    22
    Op de octavia zit dat ding dus ook en ik heb er al enkele malen mijn handen aan opengehaald. Dat was voor mij één van de voornaamste redenen om enkele borstels aan te schaffen. Met de EZ Detail GO en de EZ Detail Mini Brush is dat euvel nu ook weer van de baan.

Guest007 vindt dit leuk.
  20. n0sTRa

n0sTRa Detailing chief

Leuk bevonden:
    14
    Fan van de wheel woolies

Dany vindt dit leuk.