• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervangen EZ detail Go

Guest007

Detailing chief
16 mei 2009
262
85
Wordt het een Wheel Woolie (Large of medium) of een Gyeon Wheelbrush (Large of Medium)

Gebruik op
16" seat leon stylance velgen (10 spaaks)
18" audi velgen (5 spaaks)

De EZ detail was hier perfect voor, maar het gespetter bij het terugtrekken begon wat tegen te steken, en dus terug over gegaan (voorlopig) op het gebruik van een spons (werkt ook behoorlijk maar neemt iets meer tijd in beslag)

Ik reinig de velgen wekelijks met een sopje (als het weer het toelaat), gebruik enkel een velgenreiniger indien echt nodig, en Ferrous Dueller elke 2 maand.

Ik zou het liefst bij 1 borstel houden, dus welke is een goede allrounder en krijgt jullie voorkeur ?
 
Ik vraag me af of de Wheel Woolie Medium smal genoeg is om tussen velgbed en remklauw en remschijf te komen, maar als je daar kennelijk al bij komt met een spons dan lijkt me dat geen probleem. Ik vind de wheel woolies erg fijn, maar doordat de steel dus wat breder is dan bijvoorbeeld een EZ detail brush mini, past zelfs de medium niet overal tussen. Die van Gyeon heb ik nog nooit gebruikt.
 
Ik vraag me af of de Wheel Woolie Medium smal genoeg is om tussen velgbed en remklauw en remschijf te komen, maar als je daar kennelijk al bij komt met een spons dan lijkt me dat geen probleem. Ik vind de wheel woolies erg fijn, maar doordat de steel dus wat breder is dan bijvoorbeeld een EZ detail brush mini, past zelfs de medium niet overal tussen. Die van Gyeon heb ik nog nooit gebruikt.

waar de remklauw zit geraakt de EZ Detail Go ook niet tussen hoor, kwestie van de wagen beetje te verzetten en kan dat plekje dan ook doen.
 
Zou je dan niet ook een EZ Detail Mini nemen? Het lijkt mij enorm onhandig om steeds je auto te verzetten als je de boel aan het wassen bent.
 
Ik heb ook de EZ en de EZ mini voor dit soort klusjes en plekken zoals tussen de remklauw. De mini spettert ook iets minder dan de grote vanwege de kortere haren. Nu moet ik zeggen dat dat spetteren wel meevalt als je hem rustig terug trekt.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik heb de wheel Woolies en nu net de EZ detail Go en vin wel dat de go niet slecht werkt. Deze dient eigenlijk vooral om de wielkassen te reinigen.
 
Ik moet mijn auto ook verzetten voor de voorste velgen. Kom daar niet eens met een wattenstaafje tussen. (Iets wat overdreven natuurlijk)

Oplossing.... grotere velgen!

Verder gebruik ik de kleine en medium wheelwoolie. Heb de ez ook gebruikt maar in vind het gespetter niet fijn.
 
De EZ Detail GO bevalt mij prima, eigenlijk. Hij is bedoeld als ''pleeborstel'' om het velgbed te schrobben en dat gaat prima. Nog maar een enkele keer kwam ik inderdaad niet tussen remschijf/klauw en velg, maar dit was op een Octavia die volgens mij Smart-velgen eronder had zitten. :p

Het spetteren merk ik vrij weinig van. De borstel zit immers IN de velg. Voor de voorzijde van de velg pak ik meestal gewoon borstels/kwasten, maar gaat vaak ook prima met de ''pleeborstel''. :p
 
Nog maar een enkele keer kwam ik inderdaad niet tussen remschijf/klauw en velg, maar dit was op een Octavia die volgens mij Smart-velgen eronder had zitten.

Hier heb ik bij de superb ook last van! 16" velgen die maar een fractie groter zijn dan de schijven. Bovendien zit er achter de schijven een soort zwart metalen scherm / schijf. Het lijkt wel een spat scherm. Ik ken het nut niet maar zelfs met de kleinste wheel Woolie raak ik er niet langs...
 
het verzetten van de wagen valt nogal mee, ff de handrem af bolt hij sowieso al naar achter

die plaat aan de remschijven heb ik al verwenst, al paar keer voorgehad dat er kiezelsteentjes in gevangen zaten, erg leuk als je dan gaat remmen

na de reis beslissen we welke het word, is het laatste item op mijn verlanglijstje waar ik nog niet uitkom :):)
 
Hier heb ik bij de superb ook last van! 16" velgen die maar een fractie groter zijn dan de schijven. Bovendien zit er achter de schijven een soort zwart metalen scherm / schijf. Het lijkt wel een spat scherm. Ik ken het nut niet maar zelfs met de kleinste wheel Woolie raak ik er niet langs...

Dat is om zoveel mogelijk remstof tegen te houden voor de achterliggende onderdelen ;)
 
  • Leuk
Reactions: Guest007
Hier heb ik bij de superb ook last van! 16" velgen die maar een fractie groter zijn dan de schijven. Bovendien zit er achter de schijven een soort zwart metalen scherm / schijf. Het lijkt wel een spat scherm. Ik ken het nut niet maar zelfs met de kleinste wheel Woolie raak ik er niet langs...
Op de octavia zit dat ding dus ook en ik heb er al enkele malen mijn handen aan opengehaald. Dat was voor mij één van de voornaamste redenen om enkele borstels aan te schaffen. Met de EZ Detail GO en de EZ Detail Mini Brush is dat euvel nu ook weer van de baan.
 
  • Leuk
Reactions: Guest007