• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervangende polijstpad

Skip

Detailing addict
3 nov 2008
69
52
Nagamloos.jpg


Bovenstaande pad gebruik ik altijd als ik mijn auto een kleine polijstbeurt wil geven.
Als polish doe ik Monello Raffini Finale.
Nu is de pad aan vervanging toe....maar niet meer leverbaar bij Carclean.
Wie kan mij een soortgelijke pad aanbevelen?

Mvrgr, Skip
 
Wit.... Ik heb een witte uit dezelfde serie als deze groene....Maar die is heel wat harder/stugger....
Zijn alle kleuren/hardheden verandert?
 
"Raffini'' is dan ook een andere lijn. Als ik kijk naar de beschrijving van jouw oude pad, dan zou ik bij Raffini kiezen voor inderdaad de witte.

Bij de Raffini-lijn is in de basis de volgende combi-lijst te bedenken;

Veloce - Gele pad
Mezzo - Oranje Pad
Finale - Witte Pad.


Greetz
 
Skip, kleuren en hardheden in polijstpads zijn niet universeel , jammer genoeg, dus kunnen kleuren inderdaad verschillen tussen fabrikanten

zou mooi zijn moest hier een gelijkheid in zijn :)
 
ik heb het door... maar ik dacht...Monello is Monello.... maar dat wisselt ook in kleur dus....
 
Dat is nu redelijk stabiel. Een tijd geleden zat daar wat meer beweging in bij de zoektocht naar een goede leverancier van pads. Eigenlijk zijn ook t.o.v. de Smartpads min of meer groen en wit wat opgeschoven. De rest is weinig aan veranderd.
De Raffini pads hebben nu ook niet meer dat gatenpatroon. Dat is een bewuste keuze geweest.
 
Dat is nu redelijk stabiel. Een tijd geleden zat daar wat meer beweging in bij de zoektocht naar een goede leverancier van pads. Eigenlijk zijn ook t.o.v. de Smartpads min of meer groen en wit wat opgeschoven. De rest is weinig aan veranderd.
De Raffini pads hebben nu ook niet meer dat gatenpatroon. Dat is een bewuste keuze geweest.

Wat is het nadeel van dat gatenpatroon dan? Kwam wel wat tegen, maar klopt het dat het voordeel zou moeten zijn minder snel vollopen van je pad en geleidelijker gebruik van het middel, maar het grote nadeel dat je op randjes snel je pad uit elkaar trekt?

Ik neem aan dat dat voor alle pads met motief geldt? (hex logic, lc ccs, black diamond)
 
Ik roep maar even wat; Meer product in de pad, zoals bij Spiderpads. Maar dan ook meer slijtage door wrijving en warmteontwikkeling?