• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vervanger voor armorall shield

Gre3D01

Detailing rookie
31 aug 2016
3
2
34
hallo!

ik ben op zoek naar een nieuwe goede sealant of iets dergelijk.
ik heb de jet-seal van chemical guys, en daar ben ik eigenlijk alles behalve tevreden van... vuil en dergelijke blijft er even hard aan plakken als voorheen,
dan heb ik collonite 915(?) de paste gebruikt. heel tevreden van, mooie glans en goeie beading, en vervuiling komt vrij makkelijk los
maar tussendoor heb ik eens armorall shield gekocht in de brico, puur uit intresse...
ik moet zeggen dat ik zeer verrast ben door het effect en de standvastheid van het product!
onlangs had er een vogel het beste van zichzelf gegeven op mijn motorkap in de volle zon en tegen s'avonds was de drol helemaal uitgedroogd en opgekruld en lag die gewoon los op de motorkap ^^
nu is de armorall shield ondertussen zo goed als op en ben ik zoek naar een goede vervanger aangezien ik de shield niet meer tegenkom in de winkel...
ideetjes van wat ik best neem? liefst iets wat makkelijk aan te brengen is, want ook daarin vind ik de armorall shield het beste wat ik ook gehad heb :O
wax heb ik nog van collonite, maar ik wissel graag eens af, dus zoek ik een sealant of iets dergelijk die makkelijk aan te brengen is en waar het vuil echt niet op hecht ( tegenstelling tot de CG jetseal :/ )
 
Soft99 Fusso dark of light coat kan een optie zijn.
Deze sealant bevat PTFE waardoor deze erg vuilafstotend is.

Als je ultieme vuilafstotendheid wil hebben denk ik dat je beter een coating kunt overwegen.​
 
  • Leuk
Reactions: Mrkawa
Welkom op het Forum!

Ik ken de 2 producten die jij opnoemt niet, maar de Collinite 915 wel. Bij een sealant verwacht je dat de hechting van vervuiling minder zou zijn dan bij een wax, aangezien een wax is bedoeld om vervuiling enigszins te absorberen en na een wasbeurt deze samen met een minuscuul laagje van de wax zelf weg te wassen.

Ik heb zelf goede ervaringen met coatings waarbij de Nanolex - Si3D fenomenaal is qua beading en met name sheeting. De Gyeon - Mohs is eveneens een goede coating en die moet het hebben van zijn dikte en hardheid.


Greez
 
Ziet er veelbelovend uit de si3d van nanolex.
hoeveel pruduct gebruik je zo ongeveer om 1 voertuig te doen? Want dat vind ik niet beschreven (ford focus 5deurs 2014)
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Hey Gre,

Ik heb voor een Porsche 911 ongeveer 25ml gebruikt. Ik heb dan 2 lagen aangebracht. Ik zou in jouw geval de 50ml-verpakking nemen.

Mocht je nog geen ervaring hebben; Een coating aanbrengen vereist niet 100 jaar ervaring, maar de juiste omstandigheden waaronder je hem aanbrengt zijn zeker wel belangrijk. Denk aan temperatuur en luchtvochtigheid, maar ook dat je beschut staat met de auto.

Ikzelf bracht de coating aan op een auto die binnen bij een autogarage stond. Dat is bijna perfect.
Buiten in de wind, in de zon en/of bij vochtig weer.... dat zou ik zelf niet snel doen, zeg maar. :p


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
+1 voor bovenstaande, ik kan alleen nog maar toevoegen dat de ondergrond brandschoon moet zijn anders heb je kans op waas.
verder is het gewoon je tijd nemen en paneel per paneel werken.
Op de laatste auto heb ik ongeveer 40 ml gebruikt op twee lagen maar dat was ook een SUV.
 
die lakcoatings zien er goed spul uit, maar mij gewoon te duur jammer genoeg. het is de soft 99 fusso coat 12maanden geworden. kben eens benieuwd, vriendin haar focus heb ik motorkap 50/50 fusso en armorall shield gedaan, als ik er aan denk maak ik een vergelijkingsvideo als ik hem de 1st komende keer was :)
 
Ik ben ook erg geïnteresseerd in de Fusso coat.
Zag dat deze in 2 soorten kwam, de light en de dark.

Neem aan dat ik voor mijn Volvo (zie avatar) de light versie zou moeten hebben?
 
hallo!

ik ben op zoek naar een nieuwe goede sealant of iets dergelijk.
ik heb de jet-seal van chemical guys, en daar ben ik eigenlijk alles behalve tevreden van... vuil en dergelijke blijft er even hard aan plakken als voorheen

Had dit probleem ook voor, was me wel even schrikken. had een deel van de motorkap behandeld met Sonax BSD en een deel met CG Jetseal. Na een eerste regenbui en na opdrogen allemaal vlekken van vuil die achterbleven op het deel met Jetseal. Was zelfs even pissed, want kost genoeg die fles.
Heb nu de motorkap opnieuw gedaan, maar een andere werkwijze. De Jetseal aangebracht (zuinig), minimum 20min laten curen en dan pas afgenomen. Dan ervoor zorgen dat de wagen 12u droog blijft omwille van het bonding. Het ziet er nu heel wat beter uit.
 
Ik ben ook erg geïnteresseerd in de Fusso coat.
Zag dat deze in 2 soorten kwam, de light en de dark.

Neem aan dat ik voor mijn Volvo (zie avatar) de light versie zou moeten hebben?

Light is voor lichte kleuren, dark is voor donkere kleuren.
Als jij je Volvo donkere kleur vindt hebben, zou ik Dark pakken. Vind je hem licht, dan pak je dus Light. Moeilijker is het niet, makkelijker ook niet:blush:.