• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Hier volgt een tè lang bericht:

Vervelend van die schade aan de velgen. Laat ik eerst zeggen dat ik je echt helemaal snap dat je Non-Ferro als de schuldige zag/ziet, compleet. Maar als ik het zo lees zou ik zelf toch ook eerder de schuld aan de velgenreiniger van de wasbox geven of wanneer de auto door de dealer nog gepoetst is. Deze kunnen schade hebben aangebracht die later door het remstof en de hogedrukreiniger fataal zijn geworden. Beide gebruiken hoogstwaarschijnlijk sterk corrosieve, alkalische velgenreinigers.

Sterke alkalische velgenreinigers, zoals Real Effective van de Meguiar's van de lage landen, werken natuurlijk super in het verwijderen van vuil, dat valt niet te ontkennen. Super smerige velgen 2 minuutjes laten inweken en enkel afspuiten geeft vaak al een resultaat waar je U tegen zegt. Maar dat kan natuurlijk niet echt zuiver koffie zijn, helaas... Dat is verdacht veel power! Vaak hebben deze dan ook als belangrijk bestandsdeel Sodium Hydroxide en een pH tussen de 13 en 14. Sodium Hydroxide wordt/werd ook gebruikt als.......

verfstripper! Cartec's zuurvrije velgenreiniger is hetzelfde verhaal. Als deze op enigzins slechte recent gespoten velgen komt, blaas je het er vervolgens zo vanaf.

Het is dus aannemelijk dat de lakschade op de velgen te wijten is aan zo'n goedje dat dan toch ooit eens op de velgen is gekomen. Vervolgens krijgen deze delen de volle laag aan remstof wat ze verder verzwakt heeft. En ik vermoed dat de Hogedruk dan de genadeklap heeft gegeven en niet de Non-Ferro. Ik snap volkomen dat jij het idee hebt dat het de Non-Ferro is geweest, dat was ook het meest logisch, maar ik vermoed toch het bovenstaande. Ik gebruik twee van dit soort paarswordende goedjes en die laat ik vaak genoeg opdrogen of een uur zitten op lak, velgen, ramen, rubbers, plastic, vergespoten lak, etc. Ik heb gelukkig nog nooit iets van problemen gemerkt en het spuit er dan ook nog makkelijk af.

Ik zou dus zelfs stellen, en dit ga je wellicht redelijk absurd vinden, switchen naar Non-Ferro of Bilt-Hamber Auto-Wheel als velgenreiniger en dan maar af en toe borstelen! En dan Surfex HD als bandenreiniger of als de velgen niet zo vies zijn. Dat is zeker weten het beste voor je velgen! Succes in ieder geval, hopelijk ben je nu niet afgeschrikt van het forum, je hebt toch wel wat ongevraagde stront om de oren gekregen. Meestal is het hier wel gezellig!