• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervuilde auto

croughs

Detailing trainee
7 feb 2013
9
32
31
Heb sinds korte tijd fel vliegroest op de achterkant van mn scirocco. Waarschijnlijk door te lang te rijden met versleten rem blokjes en schijven. Heb de auto nu behandeld met iron x en gele klei van chemical guys. Maar toch krijg ik niet alles er goed af. Iemand tips?
 

Bijlagen

  • 20160611_175248.jpg
    20160611_175248.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 296
Als je goed kijkt lijkt het we! Ingebracht.
Lijkt op Las puntjes.
Auto misschien bij laswerkzaamheden gestaan of in de garage geweest?
 
Nee heeft altijd buiten op de oprit gestaan.
Denk niet dat het teer is. Lijkt echt roest te zijn. Misschien eens zwarte klei van dodo gebruiken of helpt dit niet?
 
Geen hond er tegen aan zitten piesen?
Die van ons vind het ook zo leuk op mn rocco
 
Zo hoog denk ik niet want het spul hing ook op het koffer deksel. Maar mn vriendin rijd ermee en is lang op remblokken en schijven blijven rijden die op waren.
 
Als het niet reageert met non-ferro dan is het geen ijzer. Als je een teerverwijderaar hebt dan kan je testen of dat helpt. Het kan in elk geval geen kwaad.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Leek me tans heftig te reageren
Maar ga toch eens met agressieve klei proberen en teerverwijderaar
 

Bijlagen

  • 20160611_160732.jpg
    20160611_160732.jpg
    255,2 KB · Weergaven: 258
Neen had ik jammer vandaag de tijd niet meer voor. Kan ik het laten intrekken en dan al dadelijk clayen of eerst afspoelen endan met detailspray werke?
 
Zou hem na non ferro zeker eerst afspoelen!
Anders werk je de door non ferro losgeweekte deeltjes weer in op de lak! Wat krasjes zal veroorzaken, zeker met een harde klei!
 
  • Leuk
Reactions: Jestar
Daar zat inderdaad genoeg ijzer op. Maar ik bedoelde eigenlijk of het met dat specifieke stukje achter de wielkast reageerde, zodat je weet hoe je dat weg kan krijgen.
 
Had de non ferro ook eerst afgespoeld. Zijn er misschien mensen van belgie of nl Limburg wat eventueel eens ernaar willen kijken? Want de auto gaat de verkoop in en zo wil ik geen auto afleveren.

Ook een gerenommeerd car care bedrijf hier in Limburg gaf me de raad om rechtstreeks de non ferro te spuiten en dadelijk te clayen dus de non ferro als lube gebruiken maar heb dit toch maar niet gedaan