• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervuiling op wrap

voiturefrancaise

Detailing addict
2 sep 2010
90
52
Een kennis van mij heeft een Rnault Megane Coupé waarbij op het dak een zwarte wrap is geplakt. Ondanks het feit dat hij regelmatig zijn auto wast, zit er op het dak toch aardige vervuiling die hij niet weg krijgt. Nu dacht ik zelf eraan om het dak met PB Spray & Wipe icm clay bar te reinigen. Maar ik heb geen ervaring met dit soort materiaal op een dak. Hebben jullie wel eens hiermee te maken gehad en hoe hebben jullie het aangepakt? Is mijn suggestie misschien een goede?

Ik heb een striping gehad en had precies hetzelfde als wat ik hier zie. Uiteindelijk heb ik de striping eraf getrokken, maar dat was voordat ik carclean kende. Heb destijds wel van alles geprobeerd, ook klei en misschien nog wel commandant. Het 'weer' leek erin te zitten.

Poorboy's pro polish op een zwarte pad (dus GEEN cutting factor)
De cleaning eigenschappen zouden wel schoon moeten maken en de wrap verder niet aantasten.
Op mijn matzwarte dak en motorkap werkte dat in elk geval prima :)

Bij de aankoop van de Mini was er in één van de motorkapstrepen een ingevreten vogelbom. Dit leek me niet meer te redden, en ik heb er bij de verkoper op aangedrongen een nieuwe striping aan te brengen (met als gevolg dat één van de twee een halve cm teveel naar rechts hangt, en er een gap van een paar mm tss de stripe en de grille).

Een gewrapt dak is natuurlijk niet zo eenvoudig op te (laten) herdoen, vooral niet als dit op je eigen kosten is.
Ik zou ook voorzichtig proberen met een chemische cleaner (Bij een matte wrap : wel even proberen of je geen glans gaat maken).

Swissvax heeft met zijn Opaque-lijn produkten voor matte lakken en wraps, net als Nanolex.

een schone, matte wrap zal altijd meer gaan glimmen dan dat ie nu doet (met vastzittende vervuiling en kalkvlekken)

mischien proberen om met een padje en wat polish voorzichtig de vlek eruit te krijgen ?
maar dit is het nadeel van wrappen leuk en mooi als het er net opzit,maar in mijn ogen weinig aan te doen,wat je wel kunt op een auto zonder wrap.