• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervuiling van daksticker.

Martind8b

Detailing guru
18 apr 2013
213
153
In de buurt van Alkmaar
Beste mensen, binnenkort krijg ik een Skoda citigo voor een exterieur detail. Zoals te zien op de foto zit op een gedeelte van de sticker wat donkere vervuiling.
Het lijkt wat of het weer erin zit. Het is een vrij dikke sticker van, denk ik, vinyl. Of hij volledig in kleur is (in de dikte) weet ik niet.
20200529_201408.jpg

Mijn lijstje in volgorde van handelingen om te proberen is als volgt:
- Eerst gewoon wassen met shampoo.
- Eventueel apc in verhouding oplopend van 1:30 naar 1:10.
- PB's professional polish met handpad.
- Licht polijstmiddel (welke sterkte ?) met handpad.
- Machinaal met PB's professional polish en monello wit of groen.
- Machinaal met licht polijstmiddel (welke sterkte ?) en monello wit of groen.
Uiteraard wordt zo goed mogelijk getest op een onopvallende plek.
Wat zijn jullie gedachten over deze aanpak? En hebben jullie misschien nog andere tips of ervaringen met methodes die gewerkt hebben?

Alvast bedankt voor jullie input. Groeten Martin.
 
Oppassen met APC/ontvetter.
Evt is een overdaad aan (vettige) wax of een glaze een optie, mocht pro polish of een all in one niet werken.
 
Ik zou het mild aanpakken en stap voor stap. ;) Ontvetters, APC's en dergelijken en laten voor wat het is. Ik heb wel een aantal details gedaan waarbij er stickers op de auto zaten. (Striping, triballs, flames) In alle gevallen was de kwaliteit van de sticker goed en heb ik bij allen de stickers gewoon gepolijst, nadat ik testspots gedaan had. Ze knapten enorm op!

Alles uiteraard met gezond verstand en beleid ;)

1) Foamen
2) Wassen
... Checken...
3) Kleien met lekker veel lube en opletten dat je niet volgas tegen de randen van de sticker ramt.
... Checken...
4) Pro Polish op een stukje foampad o.i.d en testen. (Kan je ook meteen uitvogelen wat water doet, glaze/wax.)
5) ... Herhalen en/of opschalen.
 
De sticker lijkt op de foto precies een matte kleur te hebben. Als dat het geval is, is polijsten ( al dan niet met de hand) al uitgesloten.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
+1 voor Nick.

Echter ging ik er, misschien te voorbarig, van uit dat dit NIET een matte sticker is. Ik neem aan dat het een Citigo Sport is met OEM-striping?

EDIT - VOlgens mij heeft de Sport twee smalle stripes naast de brede striping.
 
@Quantoxx: zou een tar remover de finish van een matte sticker aantasten?

Anders is dat mss al een begin? Er lijkt mij nogal wat aan de striping vastgehecht? Al is dit uit de foto nogal moeilijk op te maken.
 
Bedankt iedereen zover. Ik krijg de auto morgenavond nog even op bezoek dus ik ga de sticker nog even beter bestuderen.
Jullie horen het.Het is trouwens een stickerset die via de dealer geleverd is. Morgen even fotootje van de hele auto er bij plaatsen.
 
Het is trouwens een stickerset die via de dealer geleverd is

Ik heb een tijdje bij een autodealer gewerkt, er bestelde ook daar iemand een striping, de catalogus gaf Eur. 360,- aan, vervolgens werd de plaatselijke stickerboer gebeld om het eea te realiseren voor Eur. 75,- dus dat het door de dealer is geleverd hoeft niet alles te zeggen.
 

Vergelijkbare onderwerpen