• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwaarloosde velgen stuk schoner met Bilthamber Corrosol en Autoglym acid Velgenreiniger.

Dimitri-in-detail

Detailing trainee
23 jan 2024
11
25
Ik heb een tijdelijke auto gekocht met wat ‘achterstand’ in het schoonmaken vd velgen zeg maar…

Begonnen met een zure velgenreiniger van Autoglym (AUTOGLYM Acid Wheel Cleaner ) 3 minuten inwerken, borstelen met wheelwoolies/EZ velgenborstel en kwast, afspuiten met hogedrukreiniger. Resultaat viel me wat tegen om eerlijk te zijn.

2e ronde met Bilthamber Corrosol, 3 minuten inwerken, borstelen met wheelwoolies/EZ velgenborstel en kwast, afspuiten met hogedrukreiniger. Resultaat al stukje beter! Mooi spul, maar nog zoveel aangekoekte meuk…

Beide stappen herhaald, stapje voor stapje weer wat beter, maar eigenlijk moeten de wielen eraf om grondiger te kunnen reiniger en daarna te polijsten.

Niet de mooiste set onder deze auto (bmw 5 touring, F10, 2012) maar als wintersetje prima. Na de wintersport de rest vd auto goed aanpakken van a-z.
 
Mooie verbetering! Dat zat er niet op sinds vorige week zeg maar, de binnenkant zal nog veel erger zijn verwacht ik met genoeg van kleine zwarte plekken die niet weg gaan. Wellicht even een vraag uitzetten naar een velgenspuiter om te vragen wat het kost om ze opnieuw te laten spuiten.
Ik zie allemaal krasjes op de velgen en dat ziet er niet uit alsof dat met polijsten op te lossen is.

Uiteraard heel lastig oordelen vanaf een foto maar ik vrees dat het lastig wordt.
 
Ik haal ze na de winter eraf, maak ze zo goed mogelijk schoon, op Marktplaats ermee

Volgende winter kijken we wel weer of ik de auto nog heb, en anders koop ik een wat mooiere set winterwielen tegen die tijd.

Ik had de stille hoop dat een zure velgenreiniger erg goed zou helpen, maar dat was niet zo. Weer wat geleerd: een reguliere mildere reiniger werkt beter.
Je ziet ook aan de velgen dat een zure velgenreiniger de velgen aantast en dof maakt. In mijn geval is dit nou niet het grootste probleem, maar toch.

Wees voorzichtig met agressief spul. Het werkt niet altijd beter, en ik moest er toch van hoesten ondanks dat ik altijd goed oplet met chemische spullen.
 
Zure velgenreinigers werken zelden beter. De pH-neutrale verkleurende zijn er veel beter in. Zeker Bilthamber!
 
  • Leuk
Reactions: Dimitri-in-detail