• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verweerd hitteschild van motorruimte opfrissen, hoe?

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.702
193
26
Zwolle
Hallo iedereen,

In de motorruimte van mijn Peugeot 207 zijn een aantal dingen verweerd waaronder het hitteschild.
Is hier ook een middeltje voor?

Hoor graag of iemand dit al eens weer netjes heeft gekregen.
da093cca7ddfa966ae2082061e7da79f.jpg
 
Uit persoonlijke ervaring heb ik geleerd dat als een hitteschild begint te verweren/ roesten het waarschijnlijk opnieuw gespoten zal moeten worden met hittebestendige spuitverf (Motip o.i.d. bijvoorbeeld). Heb dit in het verleden als eens gedaan en het resultaat was best mooi.

Anders misschien eens proberen met metal polish of iets gelijkaardigs om te kijken of het nog te redden valt?

 
  • Leuk
Reactions: Zluytr en robasto
Eens, na demonteren spuiten. Of anders lekker zo laten,... Het blijft tenslotte zijn werk wel doen. He is een vervoersmiddel, inmiddels jaar of 12 oud. Buitenkant is netjes, onder de kap prima. Lekker rondrollen en schadevrije jaartjes opbouwen.
 
En anders vervangen. Zal rond de 4 tientjes zitten. Op zich lijkt het nog mee te vallen qua roest, dus goed behandelen en spuiten moet mogelijk zijn. Ben je natuurlijk wel van je polish look af (bling)

Greetz Emiel
 
@Quantoxx Ja, het is iets anders dan alle metalpolishes die ik ken. Het werkt veel sterker en meer door een chemische reactie dan door polishen. Gebruik op chroom in goede staat wordt afgeraden.
Het hitteschild in mijn M Coupe was wat verweerd maar na behandeling met Motley Blue ging het glimmen. Terwijl ik niet eens wist dàt het kon glimmen (en ik er al best veel gezien heb...)
 
  • Leuk
Reactions: mk-us en RoyR
Ah ok! :D Thanx.

Ik heb vandaag toevallig mijn Lancia op proberen te poetsen met Mothers Polish, maar daar kwam inderdaad meer ''poetsen en wrijven'' bij kijken dan verwacht. Ik had zelf ook wat meer verwacht wat het spul zelfs zónder fysiek te moeten worden op dat ding, haha! :p (Kleine oppervlaktes, altijd vervelend)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik vind de Mothers tot nu toe prima werken. Maar heb ook geen andere polish gehad... Dusja. ;)