• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verweerde alu schuifpui, hoe behandelen?

piponld

Detailing addict
14 feb 2013
91
55
Vrouw lief kwam met de volgende ietwat geprikkelde mededeling; "als je toch steeds op dat poetsgebeuren zit te snuffelen kun je misschien ook eens een nuttige vraag plaatsen"

Ja hij is fijn jongens :bad

Enfin om haar weer een beetje milder te stemmen dus de volgende vraag, waarmee zou ik mijn verweerde donkerblauwe alu schuifpui weer een beetje kunnen bewerken zodat deze weer netjes is. Hij was donkerblauw maar door de vele zonuren en weersinvloeden nu dof verweert.

Pui staat op de zonkant dus heeft behoorlijk wat te lijden, schilderen is geen optie. Zie bij de buren om me heen dat dit binnen no time gaat bladderen en lelijker is dan een doffe pui.

Zat ik al aan te denken, zou je dan ook de kleur weer ophalen? Ik begrijp dat je niet helemaal de oude glorie krijgt maar een beetje in de richting zou fijn zijn zeg maar.

Ik denk wel dat professional polish goed uitpakt. Op mijn B-stijl en dakdragers heeft het ook effect. Deze waren ook verweerd/verkleurd door de zon. Hier een foto. Rechts is al gedaan, links nog niet.

DSC_0153_zps042b55dc.webp

Duidelijk is dat de plekjes en de witte verweerde vlekken weg zijn. Er komt ook wel iets af, mijn pad zag er zo uit na een klein stukje;

DSC_0154_zps5d5826e4.webp

Succes met de pui (en de rest ;) )

Probeer Pro. Prolish, daarna natuurlijk wel in de wax/sealant om zo de verkleuring in de toekomst tegen te kunnen gaan. ;)

Zou eerst een klein stukje testen. Ik mocht laatst garage deuren doen, was ook een uni-kleur, bleek de lak gesplitst.
Na 2 dagen redelijke glans was al het doffe al weer terug.
Oplossing was een bedrijf dat eerst diep reinigde en dan blanke toplaag aanbracht.