• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwerking Dodo Juice Lime Prime Lite cleaner glaze

Noensboy

Detailing trainee
27 jul 2012
23
32
Capelle aan den IJssel
Hallo lezers,

Ik was gisteren bezig met het poetsen van me auto (donkerblauwe volvo zie avatar) en toen wou ik dus onderstaande cleaner glaze gebruiken;
https://www.Carclean.com/product/Dodo_...DJLL250_101044

Dit was alleen niet zo een succes, want hoe ik het ook inwerkte, kort, lang, langzaam of snel, ik bleef continu soort van zichtbare banen krijgen. Heb er helaas geen foto van gemaakt.
In onderstaande film zie je wat ik bedoel;
https://www.youtube.com/watch?v=1UN2ibc5Q-g

Heb dan ook uiteindelijk de motorkap met IPA ontvet en gelijk de EX-P opgezet.

Verwerking was met de DAP900, standje 3-4 met een zwarte pad, auto was gewassen en gekleid.

Ik hoor graag jullie ideeën.

Brutus,

Bedankt voor je bericht.

Heb deze eigenlijk aangeschaft omdat dit ook met de DAP aangebracht kan worden.
Met de hand kan altijd nog, maar ik zou graag willen weten of dat ik wat verkeerds doe.

Noensboy, zelf gebruik ik de normale lime prime en voor zover ik weet moet je deze wel goed inwerken en tijdens de laatste passes geen druk uitoefenen.

Probeer eens: Standje 3 uitspreiden, opvoeren naar standje 5 tot hij bijna onzichtbaar is en dan terug naar standje 3 nog een aantal passes zonder druk uitoefenen.

Zoals Brutus zegt kun je hem ook rustig met de hand aanbrengen. Dit omdat de LP lite geen abresives heeft.

Filmpje gaat over iemand die een Rotary gebruikt, en vollop opmerkingen krijgt ....

Limeprime zuinig gebruiken maar wel beseffen dat het in een schrale lak diep in kan trekken
Dat intrekken geeft soms (en bij blauw kan ik mij dat heel goed voorstellen) een duidelijke kleur verandering, dat kan ook zijn wat je ziet

Overigens is kleien niet voldoende om een verwaarloosde lak schoon te krijgen
Heb je echt een cleaner voor nodig

Hey Noensboy,

Ik gebruik ook de Lime Prime en verwerk deze altijd met de DAP(900) en ondervind nooit geen problemen. (Tenzij ik het te dik aanbreng, dan duurt het uitpoetsen wat langer)

Ik breng het product met een DAP aan (waxstand; 2-3) + Monello Foam Rood en hierbij is de laag meteen bijna onzichtbaar. Op de auto's waarvan ik merkbaar zie dat het nut heeft om überhaupt een glaze aan te brengen, zie je dan ook een wat diepere/donkerder kleur ontstaan in je runs/banen. Dit zijn veelal, of waarschijnlijk alleen maar, donkere auto die al wat te lijden hebben gehad en ik heb gepolijst.

* 1 paneel
* Dun opbrengen
* Afnemen

Dit werkt voor mij persoonlijk prima. Tot op heden geen rare fratsen gehad behalve een keer té dik opgebracht.
Een enkele auto die ik heb gedaan, daar trok een glaze diep in alsof de lak al jaren geen oliën meer had. Dorstig lakje, zeg maar.

Wat betreft het filmpje uit je link; https://www.youtube.com/watch?v=1UN2ibc5Q-g

Op het filmpje zie je de runs waarover ik het had.
wat diepere/donkerder kleur ontstaan in je runs/banen.

Ik krijg het idee dat de beste kerel een machine gebruikt die niet helemaal lekker meer is (klinkt overleden), misschien wel een verrotte of verkeerde pad, hij beweegt behoorlijk snel en willekeurig en dit alles in de barre zon. Lijkt mij eerder dat de Rotary zelf voor banen zorgt.

Dit is in jouw situatie even anders, omdat je de Lime Prime met een DAP hebt opgebracht, en bij uitpoetsen ineens van diezelfde soort banen had..?

Ik kan hier even geen verklaring voor geven. Ik heb tot op heden ook nog niks gehoord/gelezen over een soort polijstbanen bij het aanbrengen van een glaze. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het paneel die je behandelde niet egaal voorbehandeld was o.i.d. waardoor de glaze niet overal even snel in kon trekken.

Misschien was het beter gegaan als je langer met de DAP het paneel in bleef werken? (Just a Guess)

Greetz

RedCat;n426433 zei:
Filmpje gaat over iemand die een Rotary gebruikt, en vollop opmerkingen krijgt ....

@RedCat,

Je hebt helemaal gelijk. Ik had alleen naar een soortgelijk resultaat gezocht en niet verder gekeken dan me macbook groot is (13,3").
De Lime Prime is trouwens ook een cleaner ;)

Ik zal het even aankijken en wellicht van het weekend weer proberen, zowel machinaal als met de hand.
Ik laat de uitkomst nog wel weten.

Bedankt voor de tips in ieder geval:-)^

Het kan natuurlijk altijd, maar van een compound naar de fijne korrel in Lime Prime lijkt me wel een grote stap.
Als het resultaat van een rondje compound goed genoeg is (is subjectief en kan van je klus en de gemaakte afspraken over het resultaat afhangen), zou ik het niet laten.
Gebruikelijk is echter na een compound een medium polijstmiddel te gebruiken en vaak ook nog een fijne polish.

Bedoelde eigenlijk na eerst compound -> finishing en dan lime prime als glaze gebruiken