• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijderde reclame-tekst

Kees-sw

Detailing guru
19 dec 2014
2.798
193
57
Bergentheim (Overijssel)
Een paar weken geleden werd ik aangesproken of ik de "afdruk" van verwijderde reclame-tekst op een Renault Kangoo schuif-deur kon verwijderen. Men vertelde mij dat, na plaat-schade, een sloopdeur geplaatst was waarop dus "ooit" reclame-letters hadden gezeten. Eigenaar had de wagen zo gekocht, wist dus verder niets van de historie.....
Nog nooit eerder zoiets dergelijks uitgevoerd, dus wilde eerst het lijdend voorwerp zien!
Eenmaal bekeken durfde ik deze uitdaging wel aan, echter er wel bij gezegd dat er geen garantie is dat het volledig weg is.........
Zie hier waarover het gaat:
IMG_9680.JPG IMG_9681.JPG IMG_9682.JPG

Eerst uiteraard gewassen, met een sopje van Monello Lavare (heb deze nog staan als "allemans"-shampoo; inmiddels verliefd op DDJ BTBM en Waxaddict Shampoo) en daarna gekleid met Monello klei en PBW Spray & Wipe, wat qua vervuiling alleszins meeviel:
IMG_9683.JPG

Daarna een DAP 900V3 hit met PBW Prof. Polish op de gele Monello pad:
IMG_9684.JPG IMG_9685.JPG

gevolgd met een "rondje" Monello Finale op de Monello witte pad, afgenomen met Gyeon Prep:
IMG_9686.JPG

Daarmee bereikte ik het volgende; niks meer te zien:
IMG_9687.JPG IMG_9689.JPG

Tenslotte de behandelde deur in de bescherming (laagje Collinite 845) gezet. Als service de gehele wagen gewassen met Monello Lavare (had de emmers toch nog gevuld staan) en een laagje Gyeon Wetcoat erover.
Voelde meteen dat de lak zeer ruw was (hars en "normale" vervuiling)......wagen heeft waarschijnlijk nooit een fatsoenlijke "poets"beurt gehad. :sob:

Eigenaar was zo tevreden dat meteen een afspraak werd gemaakt om de wagen een volledige exterior-detail te geven!
IMG_9688.JPG

Show-off van deze job volgt nog!