• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijderen resten plaklood

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.383
193
Utrecht
Dag allen,

Ik ben bezig om de winterset van mijn vader schoon te maken. Ze zijn nu redelijk schoon, maar er zit echt een berg tape/lijm/zooi waar ooit lood heeft gezeten. Ze zijn door beun de haas onder handen genomen, en er is denk ik wel 100 keer van banden gewisseld als ik zo naar de plakzooi kijk.

Sommige stukken heb ik weggekregen met mijn vingers en door overdadig gebruik te maken van ValetPro Citrus Tar and Glue remover of door ze te verwarmen met een föhn, maar andere delen zijn echt onmogelijk of het kost gewoon te veel tijd.

Om de één of andere reden kan ik geen foto's van mijn telefoon op m'n laptop zetten, dus ik heb geen visuele ondersteuning van mijn woorden.

Vraag is uiteraard: Hoe kan ik dit snel verwijderen? Een caramelschijf is een optie, maar 1) die heb ik niet, 2) ik heb geen boormachine, 3) hij is niet momenteel niet leverbaar bij CC en 4) ik weet niet of de schijf past tussen het velgbed en de naaf (als jullie snappen wat ik bedoel).

Zijn er nog andere opties die ik kan proberen. Of is er iemand in de buurt van Houten met een caramelschijf die mij uit de brand kan helpen?
 
Ik heb het al laten 'weken' voor een minuut of 10 in de T&G remover, maar zelfs dan is het nog klote om met m'n nagels eraf te pulken. Ik heb ook al een scherp kunststof ding geprobeerd, maar dat werkte niet.

Ik heb Meguiar's wheel Brightener, maar dat doet helemaal niks met lijmresten. Spray en Rinse zal ook niet veel uithalen denk ik.
 
Caramelschijf, ik kan niet meer zonder! :)

Als je deze niet hebt, zou ik eens kijken naar een sticker verwijderaar.
 
Dank voor al jullie suggesties! Ik zal binnenkort weer een poging wagen als ik tijd heb.

@Tim Hebben jullie enig idee wanneer de caramelschijf weer leverbaar is?