• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijderen vogelpoep

Jeronimo75

Detailing rookie
30 mei 2016
8
15
48
Hoe kun je het beste vogelpoep die ingebrand is in Volvo lak verwijderen, welke middelen zijn er nodig?

En hoe kun je je auto daar het beste tegen beschermen? Nee geen antwoorden als in de garage zetten of er een hoes overheen trekken :p
 
Laat ik met het makkelijkste beginnen, het beschermen : Gyeon Mohs coating.
Heb al op diverse auto's waar deze coating opzit gehad dat vogelpoep langere tijd op het dak is blijven liggen.
Na het afspoelen geen enkele schade te zien.

Wat betreft het verwijderen van de afdruk : vaak is dat een kansloze missie.
Vogelpoep is minstens zo agressief als accuzuur, het vreet gewoon in je lak waardoor het barst.
Als je in dat stadium bent aangekomen is overspuiten de enigste optie.

Volvo heeft een keiharde lak, daar ga je handmatig weinig tot niets aan corrigeren.
 
Een coating is inderdaad de oplossing. Een wax beschermt niet tegen vogelpoep helaas. Alleen als het een waterige keutel is, maar de rest vreet er gewoon doorheen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk
 
Oke bedankt, wat heb je daar dan voor nodig na het polijsten? Alleen de Gyeon essentials kit? Wat kun je daarna nog doen met je lak mocht er iets mee gebeuren, een krasje bijvoorbeeld? Krijg je het dan met kleien er weer vanaf zodat je de kras kunt behandelen?
 
Nou, mijn auto staat altijd in de wax en vogelpoep spuit ik er na 3 dagen ook nog wel zo vanaf hoor. De coating beschermt ongetwijfeld beter maar een wax beschermt wel degelijk.

Coating is idd wel de beste oplossing op jou vraag.

Na het polijsten ontvetten met Prep en bv Mohs aanbrengen.

De coating kan je alleen verwijderen door te polijsten. Kleien of andere chemische middelen strippen de coating niet.
 
Vogelpoep is echt troep.

Zelf heb ik altijd een flesje water en (natte) doekjes in de auto liggen. Als er dan een vogelpoep op de auto ligt, leg ik het nat doordrenkte doekje erop en laat dit vervolgens weken. Daarna met beleid opnemen, niet wegwrijven!

Ondanks dat mijn auto ook is voorzien van een coating, laat ik het niet (te) lang zitten. Een coating is geen vrijbrief om er niets meer aan te doen ;)

Van een afstandje ziet het er vrij onschuldig uit zou je zeggen, totdat je het onder een vergrootglas legt en 15x vergroot
4162e411-3e19-48b7-bbf9-ae67e304d2b4.jpg
 
Heb ook het idee dat er verschil zit in welke vogel op je auto schijt, soms vreet het veel erger in als de andere keer.

Maar zo snel mogelijk eraf halen is wel nodig
 
In mijn omgeving lijkt het er op dat er een obstinate struisvogel regelmatig zijn ronde doet. Deze dikke flatsen zijn lekker nat, dus mijn wax maakt er veelal mooie stront-beading van.

Echter zijn er ook vogels die blijkbaar dingen eten die voor de vogel misschien goed zijn, maar binnen een paar dagen mijn wax én blanke lak hebben aangetast. :S



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: mdlange
@tembaco Tuurlijk vliegt ie er af als je de HD erop zet. Maar als het een dikke is met structuur is echt wel je waxlaag weg en je blanke lak beschadigd.
 
Je wast de auto toch ook met o.a. een HD. En een blanke lak is ook niet zomaar weg. Op de foto van nicknameless zit het er echt wel even op hoor. Dat is echt geen auto van een detailer.
 
Uhm ja ik word een beetje verlegen als we over ontlasting spreken......

Maar ik parkeer nooit onder een boom of in de buurt van lantaarnpalen.
En heb een flesje Detailing Spray (merk wel bekend) en Microfiber Madness doekies klaar liggen
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
De vogelpoep heb ik in 1e instantie ook verwijderd met vochtige doeken zodat de poep oplost of los weekt van de lak. Het heeft er niet dagen op gezeten in de brandende zon en toch tast het gruwelijk aan :(
Er is weinig aan te doen of nog "hardere" wax gebruiken als bescherming....
 
Geen ene wax biedt bescherming zoals een coating.

Een wax of sealant brengt alleen een vettig laagje aan, een coating brengt een echte "dikke" beschermlaag aan.