• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijderen zwarte verf logo's

Giltix

Detailing chief
9 okt 2017
311
75
25
Limburg
Hoi,

De auto die ik gekocht heb is voorzien van 'mooie' (ahum) zwarte logo's en modelletters. Verf wil ik er vanaf halen. Is geen plastidip, helaas.
Logo voren heb ik letterlijk schoon moeten krabben met een schroevendraaier. Met beleid en veel water gedaan, niet al te veel schade.

Hiervoor moet toch een simpelere oplossing zijn? Thinner geprobeerd, met een oude glaspad proberen eraf te polijsten, maar geen resultaat. Schuren met fijn schuurpapier mocht ook niet baten.

Heeft iemand een goede tip? Laag verf lijkt redelijk dik.
Weet iemand ook hoe ik de 'beschadigde' op chroom lijkende volkswagenlogo's weer strak krijg (of is dit ook daadwerkelijk chroom)?
Alvast bedankt.
 
Ik heb (helaas) de ervaring dat Dasty (van de Wibra) ook verf losweekt
kennelijk vooral als er geen primer onder zit.

remvloeistof op kunststofchrome lijkt mij minder handig
 
Heb je al gekeken wat een nieuw setje typeaanduiding en logo kost? :p

Krabben, schrapen en chemische goedjes zullen de boel niet mooier maken, lijkt mij zo.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Heb je al gekeken wat een nieuw setje typeaanduiding en logo kost? :p

Krabben, schrapen en chemische goedjes zullen de boel niet mooier maken, lijkt mij zo.

Ja, en daar werd ik absoluut niet vrolijk van.
Krabben en schrapen is niet de oplossing, maar gelukkig wel veel beter dan het zwart.

Is overspuiten met Chromeverf wellicht een optie? Ik weet niet hoe goed die verf hecht namelijk, en of dat een beetje uitziet.
 
Hmm... Denk niet dat het er allemaal mooier van wordt. :S Ik denk dat je met name bij chromeverf snel defecten gaat zien in je spuitwerk.

Ik weet niet wat je budget is, maar een nieuw embleem (chrome-look) is een paar tientjes. Misschien via de sloop een mooie op de kop tikken, samen met nieuwe type aanduiding?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Hmm... Denk niet dat het er allemaal mooier van wordt. :S Ik denk dat je met name bij chromeverf snel defecten gaat zien in je spuitwerk.

Ik weet niet wat je budget is, maar een nieuw embleem (chrome-look) is een paar tientjes. Misschien via de sloop een mooie op de kop tikken, samen met nieuwe type aanduiding?

Wat betreft de chromeverf heb je wellicht gelijk. Nieuwe emblemen kopen zit er de komende periode even niet in (nadeel van een nieuwe auto kopen :p). Misschien dan maar gewoon even wachten met de overige emblemen.

Type aanduiding definitief weglaten en via een goedkope website of chinese aanbieder nieuwe Vw logo's kopen.
Scheelt een boel werk.

Www.ahw-shop.de - OEM producten

Typeaanduiding wil ik liever niet weghalen, omdat het hier gaat om een GTI. Die mag wat mij betreft best blijven zitten.
De website die je geeft is een stuk goedkoper dan de dealerprijzen. Wellicht dat ik ze daar ga bestellen tegen die tijd.
 
  • Leuk
Reactions: Timm