• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verzekering mocht er iets fout gaan tijdens detailen voor een ander

JW206

Detailing chief
15 aug 2013
95
75
Eindhoven
Had een vraag gekregen of ik voor iemand een auto wilde polijsten. Voordat ik daar aan wilde beginnen eens geïnformeerd bij mijn verzekering of eventuele door mij veroorzaakte schade aan het voertuig gedekt zou zijn onder mijn aansprakelijkheidsverzekering. Denk hier aan toch door de lak gepolijst, deuk in de auto etc.

Nu schetst mijn verbazing dat het antwoord is dat dit niet vergoed wordt door mijn aansprakelijkheidsverzekering.

Mijn vraag is nu hoe doen jullie dat als je de auto van een ander polijst? Is dat dan op risico van de eigenaar van de auto of hebben jullie een verzekering die dit wel dekt?
 
Ik vind het niet zo gek dat een aansprakelijkheidsverzekering dit niet dekt.. Je kunt je ervoor verzekeren als bedrijf zijnde maar dat is behoorlijk prijzig.

Bij mij is het risico voor mezelf.. behalve als de afspraken vooraf anders gemaakt zijn. Bijvoorbeeld op stukken waarvan ik niet overtuigd ben dat ik er fatsoenlijk kan polijsten, denk hierbij aan plamuur, lage metingen van de lak enz.. dan overleg ik altijd vantevoren.

Ik zou er in jouw geval gewoon duidelijke afspraken over maken voordat je aan het werk begint, voorkomt een hoop ellende achteraf mocht er iets fout gaan.
 
Je bedoeld je wettelijke? (WA) :O
Die gaat dat uiteraard niet dekken omdat jij bewust het risico gaat nemen.

Als bedrijf of ZZP heb je hier wel aansprakelijkheidsverzekering(en) voor.

Als jij voor een ander wat doet, dan is het risico voor jullie beiden en als je er een vergoeding voor vraagt nog steeds. Dus je kan niks anders dan goed communiceren en afspraken maken. ;)

Ik gaf bijv. altijd aan dat ik voorzichtig ben met mijn eigen spullen en met die van een ander al helemaal. Mocht ik dus iets slopen, dan was dit zonder mijn tussenkomen ook snel genoeg gebeurd.
(Door de lak heen met een D/A en correct gebruik? - Dan was er iets al niet lekker, bijvoorbeeld)

Maak ik je dashboard schoon met een staalborstel, dan ben ik zelf de sjaak. :p
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje
Precies waarom ik niet voor ‘vreemden’ poets en waarom het zelfs als kennissen of vrienden onder elkaar een aandachtspunt is. Wanneer er een lakschade op die mooie Porsche of Audi zit zijn de gemaakte afspraken toch net even anders dan mondeling van te voren. Schaam je er niet voor om dit netjes af te spreken en desnoods een standaard papiertje te maken waar je dit vast legt!
Dit soort dingen moet een vriendschap mooier maken en niet kapot maken... Maak het niet te spannend maar je weet nooit hoe lak er aan toe is en er is altijd een risico. Ook op je eigen auto!
 
Kijk eens naar de uitsluitingen lijst van je AVP verzekering.

Aan spullen van anderen die je onder je hebt (opzicht*):
- op basis van huur-, huurkoop-, lease-, pacht-, erfpacht- of pandovereenkomst, vruchtgebruik of recht van gebruik/ bewoning
- van het werk
- motorrijtuigen, aanhangwagens, motor- en zeilboten en vliegtuigen van anderen
- geld, geldswaardige papieren, bankpassen en creditcards
- caravans/vouwwagens met inboedel

* =Wat is opzicht?
Onder opzicht verstaan we dat je spullen van anderen onder je hoede hebt en waarover je de zorg hebt gekregen. Denk daarbij aan het lenen, gebruiken, bewaren, behandelen, bewerken en vervoeren van spullen.

Dit is natuurlijk anders wanneer de verzekerde minderjarig is (lees kinderen die krassen trekken over de auto van de buurman).

Maargoed, je zou kunnen kijken of je AVP het misschien wel nader wilt bekijken onder het motto: "Vriendendienst?"
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Timm