• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vincent_R weer een nieuwe verslaafde erbij!

Vincent_R

Detailing trainee
30 jan 2013
27
32
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik ben Vincent en 22 jaren jong.
Ik lees hier al geruime tijd mee, maar ik dacht dat het toch wel nuttig kon zijn om mijzelf hier ook aan te melden. Hoe ben ik hier dan terecht gekomen?
Nou een tijd geleden is mijn auto eens gepoetst door een professionele poetser en dit heeft bij mij het virus doen aanwakkeren. Mijn auto is namelijk mijn grootste hobby / passie want daarnaast doe ik als werk/hobby ook nog (auto)fotografie.

De auto waar ik in rijd is een Opel Astra F cabriolet.
Nog een 'oude' foto:
6997570639_f42dfcb7ce_c.webp

hier nog een up-to-date foto van het motorblok:
o8ulgx.webp

Ik zal als het mooier weer word, weer eens nieuwe foto's maken want inmiddels is er al veel veranderd. De auto is mijn projectauto en er gebeurd dus regelmatig wat aan :P

Nu vind ik detailen steeds leuker en wilde hierover graag meer leren en dacht, dan ben ik hier wel aan het juiste adres! Inmiddels heb ik ook al een leuke beginnersverzameling, waar vandaag weer iets aan toegevoegd is (althans kreeg net een sms dat mijn pakketje afgeleverd was thuis :jippie )

Mochten er nog andere vragen zijn e.d. dan hoor ik het graag!

Gr,
Vincent

Daar is inderdaad al het een en ander aan gedaan.
Ben begonnen met het volledig reviseren voordat ik hem erin gelegd heb (lag eerst een ander blok in). Wat er verder o.a. aan gedaan is:
- Irmscher inlaat
- inlaat poorten iets bewerkt
- 421 uitlaatspruitstuk
- rvs uitlaat
- cold air intake
- instelbare brandstofdrukregelaar

Komt nog een andere nokkenas met een verstelbaar tandwiel en ik zit te kijkem naar andere klepveren en geleiders.
Tot slot moet hij dan opnieuw gemapt worden.

Verder zit er een 12 rij oliekoeler op, grotere radiateur, externe bosch brandstofpomp, katalysator is weg, ....