• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vingerafdrukken...

ChiLLoZ

Detailing rookie
30 aug 2009
1
0
(wellicht niet goede subforum maar wist het niet zeker)

Goedemorgen,

Afgelopen zaterdag auto volledig onder handen genomen. Nu merk ik echter iets wat ik daarvoor niet had: vingerafdrukken (!).

Aan bestuurderskant, passagierskant en bij de kofferbak klep heb ik afdrukken van vingers staan.
Auto heeft de volgende behandeling gehad:

DAP+zwarte pad PB's EX Sealant with Carnauba
DAP+zwarte pad Natty's Liquid Blue Wax

Alles goed afgenomen met microvezeldoeken bij mijn weten.
Heb ik iets verkeerd gedaan? Auto is ook gekleid en of course dus resten van vorige behandelingen zouden weg moeten zijn.

Wat kan ik hier aan doen? Het is niet erg mooi, en elke keer met detailerspray eroverheen lijkt me geen optie?
 
Soepergrover zei:
Kun je die vingerafdrukken wegkrijgen met een detailerspray en een doekje of heb je de EX-P en Natty's er overheen aangebracht?
Ik krijg ze zonder problemen weg.
Maar ze zitten er supersnel weer. Heb geen vettige handen. Ze blijven achter na het volledige stappenplan en komen (heel erg zichtbaar) binnen no time weer terug.
Dit had ik eerst niet vandaar dat het me opviel. In de avond is het helemaal geen gezicht.

Net zo'n wit (zwart van het vuil busje) waar met tekst in geschreven is alleen dan vingervlekken.
 
Zou die plekken eens op nieuw kleien, kijk eens of dat soelaas bied. Met kleien reinig je het oppervlak heel goed. Eventueel zou je na het kleien ook de plekken met IPA kunnen behandelen. Daarna een nieuw laagje EX-P en Natty's op de gekleide plekken.
 
Heb hetzelfde gezien bij een grijze Ford mondeo....

Deuren en achterklep vol met vingerafdrukken en die zijn niet weg te krijgen.

Rotary en Oranje op mezzo wel.....
Toen was het weg......

Heb de auto daarna niet meer gezien dus weet niet of het zo gebleven is.....

Danny.
 
Zitten OP de beschermlaag.
Net alsof er een vettig laagje is blijven zitten maar dat is toch echt niet zo. Of is het kleur specifiek? (Moonlight Blue)