• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken in de velgen

Jahe

Detailing guru
1 okt 2017
735
153
Vleuten
Hi all,
Ben bezig met mijn zomerset weer netjes te maken en nu lijkt het alsof er een soort van marker stift (?) aan de binnenzijde zit.

Vorig jaar al gezien (zit er al sinds aankoop) maar toen gedacht “dat komt wel met polijsten een keer”. Mooi niet dus, gaat er niet vanaf met kleien, niet met glue and tar zelfs met de hand en milde polish niet.

Iemand enig idee? Lijkt ook de laklaag enigzins aan te tasten?
 

Bijlagen

  • A18F4580-4F7F-4616-A152-2CC6F26BC7BD.jpeg
    A18F4580-4F7F-4616-A152-2CC6F26BC7BD.jpeg
    100,5 KB · Weergaven: 226
  • 068DEE28-83F2-487B-966F-57AA92ADFF9D.jpeg
    068DEE28-83F2-487B-966F-57AA92ADFF9D.jpeg
    118,9 KB · Weergaven: 324
  • 2CA96BEE-DDD5-4723-90DB-7A6D3C0CEE6B.jpeg
    2CA96BEE-DDD5-4723-90DB-7A6D3C0CEE6B.jpeg
    216 KB · Weergaven: 246
Als het een markeerstift streep is zou je kunnen proberen met een whiteboard marker in te kleuren. De stofjes in een whiteboard marker lossen dan de inkt van de permanent marker los waardoor je het zou moeten kunnen wegvegen met een natte doek.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
De eerste lijkt door de lak heen
Als het stift is, moet polijstmiddel helpen
Met de hand kan je gerust een grove pakken, zoals Veloce
 
Dit ziet er wel heel vaag uit!

Lijkt inderdaad op een stift. Net of ze met een stift de boel ff hebben gemarkeerd waar plaklood moest komen zeg maar. En dan eerst ff de stift getest midden op het velgbed...

Geen idee hoe je het eraf krijgt...
 
Als het een markeerstift streep is zou je kunnen proberen met een whiteboard marker in te kleuren.
Helaas zonder resultaat.. :oops:

De eerste lijkt door de lak heen
Als het stift is, moet polijstmiddel helpen
Met de hand kan je gerust een grove pakken, zoals Veloce
Deze gaf iets meer resultaat met veloce op een MF doek en dan met lichte vingerdruk over de plek. Gaf volgende resultaten:

Voor:
1E15F769-C9C6-4F33-A6EF-2B1A585EDABE.jpeg
Na de doek:
5E785611-8323-4ED5-A49B-04AB13B81FD7.jpeg
Na het polijsten met een cone (groter oppervlak)
92992882-ED33-428C-8ABC-8AEE4B9C9159.jpeg

Conclusie: de volledige velg zal opknappen van een rondje polijsten. De strepen/vlekken blijken hardnekkig.

Nog meer suggesties?!
 
Volgens mij heb je nu zelfs door de lak gepolijst..... een compound op velgen gebruiken is echt af te raden... Velgen zijn meestal zeer dun gespoten. En je gaat er zo door heen als je niet oppast.
Ik pak altijd monello finale of mezzo.

Zelf ook al keer gehad. Bij o.a Seat velgen.
 
Laatst bewerkt:
Zag net de foto's en ik had ook meteen die indruk dat je door de lak heen zit. Echt wel jammer eigenlijk.. Ik zou mij afvragen hoe die strepen erop gekomen zijn. Zeker omdat je zegt dat ze er al opzaten toen je de aankoop deed.
 
Helaas, lesson learned.
Ga denk ik de strepen laten voor wat ze zijn en met meer beleid de rest polijsten.

Geen idee wat het is maar aangekoekt is het wel!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Check voor 16” @RoyR
Even andere prios voor nu (waarschijnlijk een defecte HD die vervangen moet worden)

Maar, mocht je nog mooie 17”velgen van jullie oude Ibiza over hebben dan houdt ik mij aanbevolen hoor :p
 
  • Leuk
Reactions: RoyR