• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken in het interieur

Kimi

Detailing rookie
8 sep 2011
5
0
Hallo,

Ik was vandaag flink aan het detailen en ik heb vroeg in de morgen had ik mijn exterieur gedaan, voordat ik met mijn exterieur bezig was heb ik de stoelen en bekleding behandeld met Meguiars Carpet and Interior Cleaner. Het spul werkte goed en alle vlekken van mijn stoelen en bekleding van de portieren zijn eruit gegaan.

Maar nu komt het :|

Ik heb een beetje te enthousiast in het rond gespoten met de Cleaner waardoor het op mijn interieur kwam. Nu heb ik op elke paneel wit uitgeslagen vlekken die ik niet eruit kreeg met warm water, Meg's Quik Interior Detailer en zeep.
Wie kan mij raad geven om het weer te herstellen? Ik baal ervan dat ik als een gek in de rondte heb gespoten :'(

Ik wist niet dat het zou uitslaan dus heb ik nadat ik de stoelen en dergelijke heb behandeld de deur dicht gedaan zodat de bekleding lekker kon drogen in de zon terwijl ik met het exterieur bezig ben. Dus waarschijnlijk heeft de Cleaner 8 uur lang in de zon in het plastic en rubber kunnen werken waardoor deze wit zijn uitslagen.

Hieronder een foto van mijn portier paneel.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Laatst bewerkt door een moderator:
Al een beetje APC geprobeerd met een paardenhaarborsteltje? Daarna een dressing aanbrengen. Melamine spons bied ook vaak uitkomst op harde plastics. Aan de bekleding te zien een Audi?

Ja klopt, het is een A3 8P.

Welke mengverhouding kan ik dan het beste nemen om het te verwijderen?

Ik zou apc proberen, zelf krijg ik zo goed als alle vlekker er uit met een verhouding van 1:15. Dit is dan met de groene apc van meg

Mocht je toevallig Meguiar's NXT Tech Protect staan hebben...dan kan je dat ook altijd eens proberen. :ja
Dit bleek namelijk eigenaardig genoeg bij mij de redder in nood bij shampoovlekken op kunststof waarbij water, APC, melaninespons, IPA, enz...gefaald hadden. :ja

Bedankt allemaal voor de tips.

Ik heb het eruit kunnen krijgen met APC 1:4 en PB Natural Look Dressing.

Note to self: niet als een idioot rond gaan sprayen en met beleid het product gebruiken :-"