• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vlekken in strip gaan niet weg

Wilma

Detailing addict
15 feb 2009
485
65
Afgelopen vrijdag heb ik de nieuwe megane van mijn vader gedetailed.
Over het lakherstel waren mijn vader, Arjan en ik heel tevreden.
Ook de stoelen zijn enorm opgeknapt.

Met 1 ding ben ik echter totaal niet blij:
Op de strip tussen de deuren zitten witte vlekken die lijken op ingedroogde watervlekken.
ik heb ze met een aantal middelen proberen te verwijderen/verminderen, maar dat is niet gelukt.
de strips zijn:
*geclayed
*behandeld met APC in diverse verhoudingen
*gepolijst met de dap900 en prof polish
*gepolijst met de dap900 en finale
*behandeld met ipa
*behandeld met terpentine
*behandeld met trim restorer

Helaas zijn dit de foto's na die behandelingen:

P1010890.webp

P1010889.webp

P1010888.webp

P1010887.webp

Op het raamrubber zaten deze vlekken ook. Daar gingen ze uiteindelijk met terpentine weg.

Wie heeft voor mij de tip die leid tot het weer mooi zwart krijgen van deze strips??

Indien ( zoals herr schlumpf aangeeft ) de PreWow=BlackWow-combi niet werkt ( ook al is het voor een week ),
dan vraag ik me af of het gewoonweg niet een geval van weggeknaagde materie is ( op=op verhaal ).

Al een wondersponsje geprobeerd? Heeft mij al meer dan eens rare vlekken uit de kunststof delen verwijderd. Al weet ik niet als deze helpt als zelfs polijsten niets doet..

Met de finale op een witte pad werdt het al wel minder aanwezig maar ze waren nog zeker aanwezig.
Op de raam rubbers was het ook erg aanwezig maar schoonpaps was daar al met terpentine aan het experimenteren geweest wat een goed resultaat gaf.

Dit werkt echter niet op de zijstrips, gekke is dat de lak wel helemaal schoon is en dat daar niet de vlekken op/inzaten.
Ook aan de bijrijderskant zijn deze vlekken niet zichtbaar.