• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken op kunststof verwijderen

BasPH

Detailing rookie
18 okt 2012
17
0
Hallo,

Op de kunststof delen van mijn auto zitten verschillende vlekken. Drie foto's:

Grille: Lijkt gewoon viezigheid, maar met een nat doekje gaat het niet weg.
DSC_0316_zpsd7f6eb44.jpg


Stootlijsten: Op de stootlijsten zitten verschillende verf-vlekken.
DSC_0313_zps076f0214.jpg


Dakraam: Witte vlek op omlijsting dakraam.
2012-10-20130522_zps06c98c47.jpg


Ik vond hiervoor Black WOW Exterior Trim Restorer. Kan ik dit zo aanbrengen of moet ik daarvoor nog de Black WOW Pre-cleaner gebruiken? En krijg ik alle vlekken hiermee goed weg of zijn er nog andere producten die ik kan gebruiken?
 
Geadviseerd wordt wel om de Pre WOW cleaner te gebruiken dus dat zou ik doen. Je kunt het proberen schoon te maken met APC en een borsteltje. Anders biedt C.Pro PERL misschien een uitkomst.
 
Ik zou ook de zogenaamde wondersponsjes halen. Had ook soortgelijke vlekken op de trims.

Pre-wow, eraser hielp allemaal wel. Maar ik heb pas alles volledig weggekregen met die melaminesponsjes. En ze kosten 2x niets.

Vandaag voor het eerst gebruikt toen ik de mini winterklaar heb gemaakt.
Erna dlux erover. Geeft een mooier resultaat dan de black-wow imho.. (Ookal zijn het 2 totaal verschillende toepassingen)
En de prijs zal niet veel verschillen met een black-wow setje dacht ik.
 
Inderdaad, melaminesponsjes zijn de beste optie voor polijstresten op plasticdelen.
Je kan ze verkrijgen in de ACTION.

Heb er gelijk 2 pakken van meegepakt :p
Met andere producten zoals trim,... verberg je alleen maar de polijstresten voor even.

Maak het sponsje lichtjes nat en gebruik de witte kant die is het zachtst. ,^^
 
Afgelopen week heb ik Black wow (pre-cleaner + trim restorer) gekocht en dit weekend ben ik aan de slag gegaan. Eerst licht met de action sponsjes over het kunststof en daarna de black wow producten gebruikt, ik ben erg tevreden met het resultaat. De waxresten zijn helemaal weg, andere vlekken zijn grotendeels weg en het kunststof ziet er erg mooi zwart uit! Drie foto's:

Behandelde spiegelkap naast onbehandeld plastic:
2012-10-27181735-1.jpg


En water op een nu nog onbehandelde bumper tegenover water op een behandelde stootstrip:
2012-10-28110249-1.jpg
2012-10-28110306-1.jpg